Shining in the Darkness - opis gry
Shining in the Darkness to gra RPG wyprodukowana przez Climax Entertainment i wydana przez firmę Sega. Tytuł ukazał się na konsoli Sega Mega Drive. Był on pierwszą częścią serii Shining.
Fabuła - Shining in the Darkness
W królestwie Thornwood ginie córka króla i ojciec głównego bohatera. W tym samym czasie pojawia się złowrogi czarnoksiężnik Dark Sol, grożąc zagładą królestwa. Bohater wyrusza na wyprawę, by odnaleźć Zbroję Światła, ocalić księżniczkę i swojego ojca, a także powstrzymać Dark Sola przed realizacją jego mrocznych planów.
Rozgrywka - Shining in the Darkness
Gracz kieruje trójką bohaterów (głównym protagonistą, Pyrą i Milo) podczas eksploracji trójwymiarowych lochów w klasycznym stylu z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Podróż przez mroczne korytarze pełne pułapek przeplata się z turowo rozgrywanymi walkami – zarówno z losowo pojawiającymi się potworami, jak i z bossami. System walki nawiązuje do gier takich jak Dragon Quest czy Wizardry, wymagając strategicznego zarządzania zasobami i umiejętnościami drużyny.
Kluczowym elementem jest nieliniowość – w lochach ukryte są trzy postaci do uratowania, a decyzja o ich odnalezieniu (lub zignorowaniu) wpływa na przebieg fabuły. Dodatkową innowacją jak na swoje czasy było menu z ikonkami, używany zarówno podczas walki, jak i zarządzania ekwipunkiem czy interakcji z mieszkańcami miasta (to właśnie w mieście gracz może ulepszać sprzęt, leczyć partyjkę i podejmować kluczowe decyzje przed kolejnymi wyprawami w głąb podziemi).
Eksploracja wymaga nie tylko walki, ale też zapamiętywania układu lochów (brak mapy) i rozwiązywania prostych zagadek. W razie wpadki gracz traci część złota i musi zaczynać od ostatniego zapisu.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych