Halo 2

Halo 2

Ocena wg platformy:

PC 6.9
XBOX 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Bungie
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
13 godzin
Premiery
Świat:
09.11.2004
Europa:
10.11.2004
Polska:
03.11.2006
Producent:
Bungie
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
13 godzin
Premiery
Świat:
09.11.2004
Europa:
10.11.2004
Polska:
03.11.2006

Halo 2 - opis gry

Wydane w 2004 roku Halo 2 jest kontynuacją towarzyszącego premierze Xboksa Halo: Combat Evolved. Gra w 2007 roku trafiła na PC. Pod batutą Bungie ponownie wcielamy się w superżołnierza Master Chiefa, by odkryć kolejny fragment bogatego uniwersum, w którym splatają się losy ludzi, kolektywu obcych ras zwącego się Przymierzem i pasożytniczego bytu znanego jako Flood.

Chief po wydarzeniach z pierwszej części błyskawicznie postawiony zostaje w stan gotowości, gdy jeden ze statków obcych przedziera się przez linię obrony Ziemi i atakuje Nową Mombasę w Kenii. Tymczasem przywódca Elite'ów, Thel 'Vadam, zostaje okrzyknięty przez radę najwyższych hierarchów Przymierza heretykiem w związku z dopuszczeniem do zniszczenia instalacji Halo. Następnie zostaje mu nadany honorowy tytuł Arbitra, by mógł wymazać swoje winy i kontynuować walkę z ludźmi. W Halo 2 tryb fabularny podzielony został pomiędzy dwie wspomniane postacie, które pomimo wcześniejszych waśni łączą siły w walce z dowodzonymi przez bezwzględnych Brute'ów siłami Przymierza i uosabianym przez istotę zwącą się Gravemind Floodem.

Na potrzeby Halo 2 stworzono zupełnie nowy silnik graficzny i dodano kilka świeżych rozwiązań w sferze rozgrywki. Chief może używać dwóch broni jednocześnie, pozbawiono go także paska zdrowia, który całkowicie zastąpił wskaźnik samoregenerującej się tarczy. Misje Arbitra skupiają się na eliminowaniu przeciwników po cichu, choć nie brakuje w nich również zajadłych wymian ognia. Samą kampanię można rozegrać tak w pojedynkę, jak i w kooperacji. Największym novum jest sieciowy multiplayer, na potrzeby którego Bungie zbudowało rozbudowany system Matchmaking. Oprócz zabawy przez Xbox LIVE deweloper ponownie zaproponował graczom rozgrywanie potyczek na podzielonym ekranie lub przez system link.

Gra została przyjęta bardzo ciepło, od razu ugruntowując sobie pozycję jednego z najpopularniejszych, sieciowych FPS-ów, którą seria trzyma do dzisiaj. Na minus gracze i recenzenci poczytywali zakończenie trybu fabularnego, które urywa grę potężnym cliffhangerem.

Wideo - Halo 2

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper