Cities: Skylines II

Cities: Skylines II

8,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
XSX|S -
PC 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Colossal Order
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   Ekonomiczna
Premiery
Świat:
24.10.2023
Europa:
24.10.2023
Polska:
24.10.2023
Producent:
Colossal Order
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Strategiczna,   Ekonomiczna
Premiery
Świat:
24.10.2023
Europa:
24.10.2023
Polska:
24.10.2023

Recenzja redakcji

Cities Skylines II
Maciej Zabłocki

Maciej Zabłocki

8.0
Cities: Skylines II - recenzja gry. Kolos na glinianych nogach? Dużo możliwości, ale z problemami technicznymi
PS5 XSX|S PC

Cities: Skylines II - opis gry

Cities: Skylines II to strategia ekonomiczna polegająca na zarządzaniu miastem. Za produkcję odpowiadało studio Colossal Order, a za wydanie Paradox Interactive. Tytuł ukazał się na PC oraz konsolach PS5 i Xbox Series. 

Rozgrywka - Cities: Skylines II

Dalsza część tekstu pod wideo

Główne założenia rozgrywki nie uległy zmianom względem pierwowzoru. Cities: Skylines II to rozbudowany symulator rozwoju miasta (gatunkowo strategia ekonomiczna). Konkurent dla SimCity, jednak o wiele bardziej realistyczny. Głównym zadaniem gracza jest wyznaczanie ulic, działek budowlanych, zagwarantowanie podstawowych usług takich jak prąd, woda czy kanalizacja, a następnie podziwianie, jak wprowadzają się pierwsi mieszkańcy. 

Już na starcie dokonujemy wyboru jednego z 10 obszarów. Każdy z nich różni się nieco gęstością roślinności, warunkami pogodowymi czy uwarunkowaniem geograficznym. Potem pozostaje nam tylko nazwać nasze miasto, a także określić, czy chcemy włączyć katastrofy klimatyczne albo nieograniczoną ilość gotówki. Przystępując do rozgrywki od razu otrzymujemy aż 9 płyt terenu do zagospodarowania. Pod tym względem widzimy absolutną przepaść względem pierwszej części, bo 9 płyt, to był tamtejszy limit. Tutaj możemy wykupić jeszcze dodatkowe 441 płyt, co łącznie zaoferuje aż 159 km2 miejsca pod rozbudowę naszej metropolii (blisko pięć razy więcej, niż w "jedynce").

Rozwijając miasto otrzymujemy kamienie milowe dodające punkty osiągnięć, za które możemy wykupić dodatkowe możliwości. Rozwiniemy w ten sposób komunikację miejską (odblokowując tramwaje, pociągi czy metro), aktywujemy szpitale, oczyszczalnie ścieków lub zaawansowane budynki urzędowe w tym sądy. Inwestycja w osiągnięcia jest niezbędna do rozwoju metropolii, a mieszkańcy ochoczo doceniają wszystkie poczynione modyfikacje.

Podstawy rozgrywki są bardzo proste. Jeżeli wybierzemy system nieograniczonej gotówki, to nie musimy się niczym przejmować, ale to bardzo łatwy wariant zabawy. O wiele trudniej wypada system w którym te zasoby mamy ograniczone. Wówczas musimy znaleźć szereg możliwości, które zagwarantują nam stały dopływ pieniędzy. Pozyskujemy je za sprawą podatków, sprzedaży nadmiaru energii elektrycznej, budynków usługowych czy rosnącej liczby mieszkańców, którzy chętnie inwestują w swoje domy czy edukację, korzystając także z miejskich rozrywek. Nasz budżet skutecznie zasili też sprawnie zrealizowana komunikacja miejska, taksówki czy unikanie katastrof ekologicznych. Czasem okazuje się, że rozwiązaniem problemu w mieście będzie likwidacja obszaru na którym powstały budynki mieszkalne, np. celem poprowadzenia tędy autostrady, która odkorkuje nieco nasze miasto. To oczywiście nie spodoba się okolicznym mieszkańcom, którzy mogą wtedy szykować się do wyprowadzki lub wprowadzając w okolicy niskie nastroje społeczne. 

Co jakiś czas odblokowujemy dodatkowe budynki w samym mieście. Dla przykładu, możemy postawić wielką willę jakiejś uznanej gwiazdy pop, by przyciągnąć jej fanów do naszego miasta. Możemy też wybudować przepiękny apartamentowiec z niesamowicie drogimi mieszkaniami, by pobudzić nieco ekskluzywną dzielnicę mieszkaniową. Właśnie - dzielnice możemy ręcznie wyznaczać, sugerując np. żeby w jej obszarze zamontowane zostały progi zwalniające, sygnalizacja świetlna lub zakaz przemieszczania się pojazdów.

W Cities: Skylines II cykl dobowy i zmienne pory roku. Pory roku mają oczywiście przełożenie na gameplay. Dla przykładu w zimie drogi bywają oblodzone.

Do gry udostępniano DLC z dodatkową zawartością i funkcjami.

Wideo - Cities: Skylines II

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper