Viewtiful Joe 2

Viewtiful Joe 2

7,8
36 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.7
GC 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Clover Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
18.11.2004
Europa:
01.04.2005
Producent:
Clover Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
18.11.2004
Europa:
01.04.2005

Viewtiful Joe 2 - opis gry

Viewtiful Joe 2 to dwuwymiarowa chodzona bijatyka wyprodukowana przez Clover Studio i wydana przez Capcom w 2004 roku. Tytuł ukazał się na GameCube’ie i PlayStation 2. Przy jego produkcji wielkiej roli nie odegrał Hideki Kamiya, reżyser części pierwszej.

“Dwójka” rozwija założenia oryginału. Gracz ponownie wciela się w postać Joe, lecz tym razem towarzyszyć mu będzie także jego dziewczyna - Silvia. Tytuł łączy elementy chodzonej mordoklepy i platformówki. Zadaniem bohaterów jest dotrzeć na koniec każdego etapu pokonując nacierające z każdej strony hordy wrogów i rozwiązując zagadki. Ich główny cel to odzyskać “tęczowe Oscary”, statuetki posiadające “moc happy endu”.

 

W tym celu pomogą im moce VFX, które przedstawiono przy okazji części pierwszej. Joe posiada więc Slow (spowolnienie tempa akcji), Mach Speed (przyspieszenie) oraz Zoom (zwiększenie siły ciosów). Silvia ma z kolei możliwość przewijania czasu (Replay) - dane “wydarzenie” da się powtórzyć trzy razy, jednak trzeba wówczas szczególnie uważać, ponieważ przy tej okazji siła przeciwników jest trzykrotnie wyższa.

 

Nowością względem “jedynki” jest funkcja Viewtiful Switch, która pozwala przełączać się między Joe i Silvią. Oboje dzielą zdrowie (o jego stanie informują serduszka w rogu ekranu) oraz wskaźnik VFX. Dłuższe przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za zmianę pozwala ponadto odpalić specjalny atak z wykorzystaniem robota Six Machine.

 

Gracz w trakcie swoich zmagań gromadzi punkty V-Points. Pomiędzy etapami można za nie kupić nowe umiejętności, usprawnić dotychczas posiadane, nabyć przydatne power-upy, a także zwiększyć ilość serduszek i żyć.

 

W “dwójce” zaimplementowano nowy wariant rozgrywki zwany 36 Chambers of Viewtiful. Polega on na pokonywaniu poziomów testujących skill grającego. Wyzwania mogą polegać na ubiciu konkretnej liczby przeciwników w wyznaczonym czasie, osiągnięciu pewnego pułapu punktowego lub po prostu przeżyciu.

 

Viewtiful Joe 2 otrzymywał bardzo przyzwoite oceny, jednak w powszechnej opinii graczy część pierwsza była lepsza.

Wideo - Viewtiful Joe 2

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper