Unreal

Unreal

8,7
26 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Epic MegaGames
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
30.04.1998
Europa:
05.1998
Polska:
15.10.1998
Producent:
Epic MegaGames
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP
Liczba graczy:
1-16
Premiery
Świat:
30.04.1998
Europa:
05.1998
Polska:
15.10.1998

Unreal - opis gry

Unreal to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio Epic MegaGames (przemianowane później na Epic Games) i wydana przez GT Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach z systemami Windows i Mac OS.

W grze wcielamy się w pasażera Vortex Rikers, statku kosmicznego zmierzającego do kolonii karnej znajdującej się na księżycu. Podróż nie kończy się jednak zgodnie z planem. Maszyna wpada w grawitacyjny wir i rozbija się na planecie, która nie znajduje się na żadnych mapach. Jak się okazuje, jest ona pełna rozmaitych cudów natury, ale też niebezpieczeństw, czego najdobitniejszym przykładem jest konflikt między najeźdźcami zwanymi Skaarj oraz miejscowymi, czyli Nali. Nasz podopieczny, jeden z ocalałych ze wspomnianej katastrofy, musi znaleźć sposób, aby opuścić dziwną planetę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podczas zmagań przemierzamy rozmaite lokacje, np. wioski i świątynie Nali oraz kopalnie i rafinerie Skaarj. Gdzieniegdzie natrafiamy na materiały (książki, znaki, wiadomości), które przetłumaczone przez terminale komputerowe dostarczają nam więcej informacji o fabule i wydarzeniach rozgrywających się w tle. Do dyspozycji mamy dziesięć broni takich jak pistolety, granatniki, miniguny, snajperki oraz bardziej wymyślne pukawki typu strzelba wystrzeliwująca toksyczne gluty (mogące się przylepić do ścian) czy tak zwany razorjack wystrzeliwujący ostrza zdolne odbijać się od ścian. Oprócz tego warto też zaznaczyć, że każda broń dysponuje drugim trybem wystrzału.

Poza kampanią gra oferuje też multiplayer. Twórcy przygotowali kilka trybów wieloosobowych: zwykły deathmatch, drużynowy deathmatch, tutejszy wariant king of the hill oraz tzw. darkmatch, w którym oświetlenie na mapach zostaje wyłączone. Rywalizacja w multi odbywała się na dziesięciu map.

Po premierze Unreala ukazało się rozszerzenie Return to Na Pali, które kontynuowało wątki z kampanii. Za jego produkcję odpowiadało studio legend Entertainment.

Wideo - Unreal

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper