The Bureau: XCOM Declassified

The Bureau: XCOM Declassified

7,0
73 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.9
PS3 7.1
X360 6.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
2K Marin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Strzelanina tak.
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
20.08.2013
Europa:
23.08.2013
Polska:
23.08.2013
Producent:
2K Marin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina FPP,   Strzelanina tak.
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
20.08.2013
Europa:
23.08.2013
Polska:
23.08.2013

Recenzja redakcji

Recenzja gry: The Bureau: XCOM Declassified
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

7.0
Recenzja gry: The Bureau: XCOM Declassified
Pokaż kolejne recenzje

The Bureau: XCOM Declassified - opis gry

The Bureau: XCOM Declassified to strzelanina TPP z elementami taktycznymi wyprodukowana przez 2K Marin (przy współudziale 2K Australia i 2K China) i wydana przez 2K Games na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz PC. Gra podejmowała próbę wskrzeszenia popularnego w latach 90-ych uniwersum XCOM.

Wydarzenia rozgrywają się w 1962 roku. Zimna wojna między Stanami Zjednoczonymi i Związkiem Radzieckim jest właśnie w  stanie swojego apogeum. Prezydent John Kennedy powołuje do życia specjalny organ, którego zadaniem jest koordynacja sił zbrojnych na wypadek sowieckiej inwazji - tzw. Bureau of Operations and Command, czyli XCOM. Szef biura, Myron Faulke, dostrzega jednak jeszcze jedno zagrożenie - działających za kulisami kosmitów, którzy objawili się po odkryciu 'superpierwiastka' zwanego Elerium. Gracz wciela się w agenta CIA Wiliama Cartera, którego pierwszym zadaniem jest dostarczenie pewnej przesyłki do ośrodka badawczego XCOM umiejscowionego w Groom Range.

The Bureau: XCOM Declassified to przede wszystkim strzelanina, ale nie brakuje w niej strategicznego planowania. Gracz kieruje poczynaniami Cartera, ale do towarzystwa ma również dwóch innych agentów. Główny bohater ma swoje unikalne umiejętności i mają je też jego pomocnicy, których podzielono na cztery różne klasy - Commando, Engineer, Support i Recon. Z planowania robimy użytek za sprawą systemu Battle Focus Mode, który spowalnia czas dając możliwość wyboru odpowiedniej taktyki lub zastosowania pożądanej w danej chwili umiejętności. Projekt poziomów jest tu jednak ogólnie dość liniowy.

Pomiędzy misjami gracz przenosi się do siedziby XCOM, gdzie może wybrać agentów do kolejnego zadania, a także wybrać samą misję spośród tych obligatoryjnych i opcjonalnych (niektóre nie wymagają nawet naszego udziału). W produkcji 2K zastosowano rozwiązanie nawiązujące do starszych części serii, czyli permadeath - poległą podczas wykonywania zleceń postać tracimy na zawsze. Nie ma to jednak aż tak wielkiego znaczenia, bowiem po śmierci Cartera zaczynamy od checkpointu razem ze wskrzeszonymi podwładnymi, a poza tym konającego druha da się jeszcze odratować.

The Bureau posiada cztery zakończenia. Sposób, w jaki zostanie zwieńczona historia, zależy od kilku decyzji podjętych w trakcie rozgrywki. Twórcy nie zaimplementowali trybu wieloosobowego.

Wideo - The Bureau: XCOM Declassified

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper