Super Paper Mario

Super Paper Mario

7,6
37 oceny

Ocena wg platformy:

Wii 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Platformowa,   RPG akcji
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
09.04.2007
Europa:
14.09.2007
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Platformowa,   RPG akcji
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
09.04.2007
Europa:
14.09.2007

Super Paper Mario - opis gry

Super Paper Mario jest grą platformową z elementami RPG wyprodukowaną przez studio Intelligent Systems i wydaną przez firmę Nintendo w 2007 roku na konsolę Wii. Produkcja ta jest trzecim tytułem z serii Paper Mario, która narodziła się w roku 2000 na Nintendo 64.

Super Paper Mario nie jest zwykłą platformówką - gracz ma do czynienia także z wieloma elementami RPG-a oraz przygodówki. W miarę progresu głównemu bohaterowi rośnie poziom doświadczenia, dzięki czemu Mario ma coraz więcej energii życiowej, a jego ciosy zadają więcej obrażeń oponentom. Z przygodówek tymczasem wzięto wiele questów polegających na zanoszeniu konkretnej osobie jakiejś rzeczy. Postacie i wszystkie elementy otoczenia są zrobione tak, jakby były wycięte z papieru. Mario bardzo szybko pozyskuje specjalną umiejętność, która pozwala nam zmieniać perspektywę z 2D na 3D. Po wciśnięciu jednego przycisku wiilota kamera obraca się o dziewięćdziesiąt stopni i to, co dotychczas było jedynie płaską bitmapą, teraz jest obiektem trójwymiarowym. Patent ten jest często wykorzystywany podczas gry.

 

Wiele zagadek opiera się więc na zmienianiu perspektywy, więc warto o tej możliwości pamiętać, by nie utknąć w jakiejś sekcji gry na dobre. Zresztą, nie zaszkodzi w obu widokach przeszukiwać poziomy, gdyż twórcy umieścili w nich sporo sekretów. Hydraulik nie podróżuje sam - ma u boku małego motylka o nazwie Pixl. Może nim rzucać, a tym samym przyciągać i łapać przeciwników, by potem ciskać nimi w pozostałych wrogów. Latającego motylka można poprosić o pomoc - wystarczy obrócić pilot w kierunku telewizora, a ekran zrobi się ciemniejszy. wiilot służy wówczas jako latarka, którą można wielokrotnie odnaleźć z pozoru niewidoczne rzeczy. Oprócz tego wskazując na wybrany przedmiot/postać możemy wysłuchać kilku uwag na jego temat, czy podpowiedzi nakierowującej nas lekko na rozwiązanie. Możliwości głównego bohatera w miarę postępów coraz bardziej się rozrastają. Nie dzieje się to jednak szybko, gdyż twórcy pozwalają na spokojne oswojenie się z dodatkową, dopiero co otrzymaną, umiejętnością i z reguły narzucają graczowi jej eksploatowanie w najbliższych sekcjach.

 

Niezwykłość Super Paper Mario buduje przede wszystkim jego wspaniała oprawa graficzna. Śliczne wykonane obiekty 2D kipią kolorami i potrafią zachwycić fanów dwuwymiarowej grafiki. Muzyka spełnia swoje zadanie, nawiązując do poprzednich części serii.

Wideo - Super Paper Mario

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych