Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider

Ocena wg platformy:

PS4 7.6
XONE 7.7
PC 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
26 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2018
Europa:
14.09.2018
Polska:
14.09.2018
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
26 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2018
Europa:
14.09.2018
Polska:
14.09.2018

Recenzja redakcji

Shadow of the Tomb Raider – recenzja gry. Zakończenie wielkiej trylogii
Zdjęcie Wojciech Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

8.0
Shadow of the Tomb Raider – recenzja gry. Zakończenie wielkiej trylogii
PS4 XONE PC

Shadow of the Tomb Raider - opis gry

Shadow of the Tomb Raider to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Eidos Montreal i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Był on kontynuacją Rise of the Tomb Raider.

Fabuła

Produkcja Eidos Montreal jest kontynuacją Rise of the Tomb Raider. Akcja rozgrywa się dwa miesiące przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniej części. Młoda archeolog Lara Croft eksploruje tym razem region Mezoameryki i Ameryki Południowej, poszukując legendarnego miasta Paititi i pewnego majańskiego artefaktu, który ma związek z ojcem głównej bohaterki. Jednocześnie po piętach depcze jej paramilitarna organizacja Trinity, która relikty przeszłości chce wykorzystać do zapanowania nad światem. 

Gameplay

Trzon rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider pozostał oczywiście bez większych zmian, choć pewne akcenty porozkładano tym razem inaczej. Przede wszystkim warto wspomnieć, że twórcy położyli mniejszy nacisk na rozwałkę i zabijanie. Lara ma oczywiście do dyspozycji szereg narzędzi, dzięki którym jest w stanie eliminować nieprzyjaciół, ale często wskazane jest działanie z ukrycia. W grze zaimplementowano system craftingu umożliwiający tworzenie strojów rzutujących na zdolności bohaterki i przypominający tytuły RPG system rozwoju. Jeśli chodzi o ten drugi, umiejętności zostały podzielone na trzy drzewka.

Świat pod względem konstrukcji przypomina lokacje z dwóch poprzednich odsłon ‘nowego’ Tomb Raidera. Słowem, mamy tu do czynienia ze swego rodzaju hubem. Jest to jednocześnie największy hub w historii serii, a oprócz zadań obowiązkowych, które pchają naprzód główny wątek, twórcy przygotowali również szereg zadań pobocznych. Niektóre z nich umożliwiają np. zdobycie większej ilości informacji nt. Paititi, co rzuca więcej światła na fabułę. Nie brakuje tu również grobowców, które możemy odkrywać. Według zapewnień developera jest ich więcej niż w poprzednich częściach.

Doszło także kilka nowości. Na uwagę zasługuje możliwość nurkowania, wspinania się z użyciem liny czy system dający możliwość wymieniania się materiałami.

Na uwagę zasługuje także kilka opcji. Gracze mogą wybrać poziom trudności w różnych aspektach rozgrywki: eksploracji, walce i łamigłówkach. Można ponadto podnieść poziom immersji, dzięki czemu NPC zamieszkujący Paititi posługują się swoim językiem, a nie językiem wybranym przez grającego. 

Wideo - Shadow of the Tomb Raider

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (57)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych