Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PS4 7.7
XONE 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
26 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2018
Europa:
14.09.2018
Polska:
14.09.2018
Producent:
Eidos Montreal
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
26 godzin
Premiery
Świat:
14.09.2018
Europa:
14.09.2018
Polska:
14.09.2018

Recenzja redakcji

Shadow of the Tomb Raider – recenzja gry. Zakończenie wielkiej trylogii
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

8.0
Shadow of the Tomb Raider – recenzja gry. Zakończenie wielkiej trylogii
PC PS4 XONE

Shadow of the Tomb Raider - opis gry

Shadow of the Tomb Raider to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Eidos Montreal i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Był on kontynuacją Rise of the Tomb Raider.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

Produkcja Eidos Montreal jest kontynuacją Rise of the Tomb Raider. Akcja rozgrywa się dwa miesiące przed wydarzeniami ukazanymi w poprzedniej części. Młoda archeolog Lara Croft eksploruje tym razem region Mezoameryki i Ameryki Południowej, poszukując legendarnego miasta Paititi i pewnego majańskiego artefaktu, który ma związek z ojcem głównej bohaterki. Jednocześnie po piętach depcze jej paramilitarna organizacja Trinity, która relikty przeszłości chce wykorzystać do zapanowania nad światem. 

Gameplay

Trzon rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider pozostał oczywiście bez większych zmian, choć pewne akcenty porozkładano tym razem inaczej. Przede wszystkim warto wspomnieć, że twórcy położyli mniejszy nacisk na rozwałkę i zabijanie. Lara ma oczywiście do dyspozycji szereg narzędzi, dzięki którym jest w stanie eliminować nieprzyjaciół, ale często wskazane jest działanie z ukrycia. W grze zaimplementowano system craftingu umożliwiający tworzenie strojów rzutujących na zdolności bohaterki i przypominający tytuły RPG system rozwoju. Jeśli chodzi o ten drugi, umiejętności zostały podzielone na trzy drzewka.

Świat pod względem konstrukcji przypomina lokacje z dwóch poprzednich odsłon ‘nowego’ Tomb Raidera. Słowem, mamy tu do czynienia ze swego rodzaju hubem. Jest to jednocześnie największy hub w historii serii, a oprócz zadań obowiązkowych, które pchają naprzód główny wątek, twórcy przygotowali również szereg zadań pobocznych. Niektóre z nich umożliwiają np. zdobycie większej ilości informacji nt. Paititi, co rzuca więcej światła na fabułę. Nie brakuje tu również grobowców, które możemy odkrywać. Według zapewnień developera jest ich więcej niż w poprzednich częściach.

Doszło także kilka nowości. Na uwagę zasługuje możliwość nurkowania, wspinania się z użyciem liny czy system dający możliwość wymieniania się materiałami.

Na uwagę zasługuje także kilka opcji. Gracze mogą wybrać poziom trudności w różnych aspektach rozgrywki: eksploracji, walce i łamigłówkach. Można ponadto podnieść poziom immersji, dzięki czemu NPC zamieszkujący Paititi posługują się swoim językiem, a nie językiem wybranym przez grającego. 

Wideo - Shadow of the Tomb Raider

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (62)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper