P.N. 03

P.N. 03

6,8
11 oceny

Ocena wg platformy:

GC 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
27.03.2003
Europa:
29.08.2003
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
27.03.2003
Europa:
29.08.2003

P.N. 03 - opis gry

P.N.03 to futurystyczny shooter wyprodukowany i wydany przez Capcom na GameCube’a. Jego reżyserem był Shinji Mikami, twórca serii Resident Evil. Celem przyświecającym developerom było dostarczenie gry, w którą będzie się nie tylko przyjemnie grało, ale i oglądało.

W P.N.03 gracz przejmuje kontrolę nad Vanessą Z. Schneider. Jest ona najemnikiem wynajętym do likwidacji wymykających się spod kontroli robotów zwanych CAMS (Computerized Armament Management System). Zadanie przyjmuje z tym większą chęcią, bowiem odpowiadają one za śmierć jej rodziców.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Vanessa podczas swojej misji używa specjalnego kombinezonu Aegis, który pozwala jej na strzelanie z dłoni oraz odpalanie specjalnych ataków zwanych “energy drives”. Potrzebują one energii, ale zarazem trafiają wielu przeciwników jednocześnie oraz sprawiają, iż bohaterka jest chwilowo nietykalna. Przy checkpointach gracz może usprawniać możliwość kombinezonu używając w tym celu punktów, które zdobywa od pokonanych przeciwników (combosy zwiększają tę zdobycz). W razie gdy zabraknie mu waluty do dyspozycji ma jeszcze trials missions - losowo generowane misje pozwalające zgarnąć większą jej ilość.

 

Rozgrywka wymaga zręczności i opanowania uników, ale pojawiają się również poziomy, na których używamy osłon będących elementem otoczenia. Te generalnie składają się z pewnej ilości pomieszczeń i w każdym z nich naszym celem jest zlikwidowanie z góry ustalonej liczby przeciwników (czasami tę formułę urozmaica walka z bossem). Na końcu każdego etapu gra wystawia nam ocenę.

 

P.N.03 otrzymywało raczej mocno przeciętne noty od mediów branżowych, które krytykowały zwłaszcza monotonię rozgrywki i sterowanie. Źródłem części problemów był zapewne stosunkowo krótki okres developingu nie pozwalający na realizację wszystkich zamierzeń zespołu. Mimo to nie wszystkie pomysły przepadły w mrokach dziejów. Część posłużyła do stworzenia Vanquish, innej gry Mikamiego.

Wideo - P.N. 03

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper