Lord of Arcana

Lord of Arcana

6,7
7 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 6.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
14.10.2010
Europa:
04.02.2011
Polska:
04.02.2011
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG akcji
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
14.10.2010
Europa:
04.02.2011
Polska:
04.02.2011

Lord of Arcana - opis gry

Lord of Arcana to gra akcji wyprodukowana przez japońskie studio Access Games i wydana przez Square Enix na PlayStation Portable. Tytuł był spin-offem serii Lord of Vermillion, która wcześniej ukazywała się na automatach, oraz swoistą konkurencją dla niezwykle popularnego Monster Huntera.

Akcja dzieje się w krainie Horodyn, która została tak nazwana na cześć jej pierwszego króla. Gdzieś w Horodyn leży wioska otoczona przez głęboki las. Na jej skraju znajduje się kamień o potężnej mocy, Arcana, który jest źródłem porządku dla całego świata. Przedmiot usiłowali -- i nadal usiłują -- odnaleźć liczni wojownicy (tzw. slayersi), ale żadnemu jeszcze ta sztuka się nie udała. My wcielamy się tutaj w postać, której celem jest dokonać tego, czego nie dokonał nikt przedtem.

 

Jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki mamy do czynienia z kreatorem postaci. Tworzymy nim własnego avatara, decydując o płci, wyglądzie, akcesoriach itd. Na koniec wybieramy broń, jaka najbardziej nam pasuje. Następny etap to tutorial odsłaniający tajniki rozgrywki. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się jak walczyć i radzić sobie w innych sytuacjach.

 

Gra podzielona jest na misje, które otrzymujemy w mieście będącym bazą wypadową. Możemy w nim także nawiązywać kontakty z NPC-ami, którzy nierzadko dysponują różnymi przydatnymi informacjami, korzystać ze sklepów sprzedających oręż, modyfikować umiejętności, posiadany sprzęt oraz robić tym podobne rzeczy. Wytyczne najczęściej polegają na zabiciu jakiegoś potwora lub znalezieniu przedmiotu. Wraz z kolejnymi sukcesami rośnie nasz “guild level”. Wyższy poziom pozwala odblokować dostęp do lepszych questów. Ukończenie pewnej ich liczby pozwala z kolei stoczyć walkę z bossem, co popycha naprzód fabułę.

 

Walki toczą się w czasie rzeczywistym, choć po napotkaniu przeciwnika jesteśmy przenoszeni na oddzielny obszar, czyli tak jak w wielu grach jRPG. To, czy zaskoczymy przeciwnika jeszcze w trakcie eksploracji może dać nam przewagę na początku starcia. Grać można w pojedynkę lub w multiplayerze z maksymalnie trzema znajomymi.

Wideo - Lord of Arcana

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper