Life Force

Life Force

7,8
9 oceny

Ocena wg platformy:

NES 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
25.09.1987
Europa:
22.11.1989
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
25.09.1987
Europa:
22.11.1989

Life Force - opis gry

Life Force (w Japonii Salamander) to scrollowana strzelanka wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie przeniesiono go także na inne platformy, między innymi Nintendo Entertainment System. Life Force to spin-off popularnej serii Gradius.

Gdzieś w dalekich regionach wszechświata dochodzi do narodzin istoty zwanej Zelos. Zelos z czasem osiąga gigantyczne rozmiary, a wraz z nim rośnie jego apetyt. Znikają wszystkie leżące na jego drodze gwiazdy i planety. W końcu ‘obcy’ zaczyna zagrażać i naszym pieleszom. “Naszym”, czyli bezimiennego pilota, który musi uporać się z wielkim niebezpieczeństwem.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gra, jak to bywa w przypadku shmupów, nie należy do najdłuższych. Do przejścia mamy tu sześć poziomów - zarówno wertykalnych, jak i horyzontalnych. Grać można samemu bądź w kooperacji z drugą osobą. Jeden gracz pilotuje Vica Vipera (statek z serii Gradius), a druga Lorda Britisha.

 

Oczywiście przeciwnicy w Life Force pojawiają się w ilościach hurtowych. Co warte podkreślenia, w odróżnieniu od wielu innych shmupów tutaj nie ścieramy się z futurystyczną maszynerią, ale przede wszystkim z obcymi, organicznymi istotami (a niekiedy są to naprawdę wydumane okazy). W grze nie brakuje różnych dopałek ułatwiających zmagania. Mogą to być osłony, lasery, rakiety, power-up przyspieszający ruchy statku czy dodatkowa ‘przystawka’ zwiększająca siłę ognia (tych możemy zebrać maksymalnie cztery). Niektóre z nich można nawet ze sobą łączyć.

 

W razie skuchy nie cofamy się do checkpointa jak ma to miejsce w wielu innych grach, ale zaczynamy w miejscu gdzie zostaliśmy zestrzeleni. Rozwiązanie to sprawia, że stopień trudności jest wyraźnie niższy niż w Gradiusie, na którym Life Force bazowało.

Wideo - Life Force

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper