I Am Alive

I Am Alive

Ocena wg platformy:

PC 5.7
PS3 7.5
X360 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Darkworks / Ubisoft Shanghai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
07.03.2012
Europa:
07.03.2012
Producent:
Darkworks / Ubisoft Shanghai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
8 godzin
Premiery
Świat:
07.03.2012
Europa:
07.03.2012

I Am Alive - opis gry

I am Alive jest grą przygodową z elementami survivalu stworzoną przez studio Ubisoft Shanghai i wydaną przez Ubisoft w 2012 roku na PC i konsolę Xbox 360 oraz PlayStation 3. Gra dostępna jest tylko w dystrybucji cyfrowej. Co ciekawe jej produkcja rozpoczęła się już w 2003 roku.

Akcja I am Alive rozgrywa się na wybrzeżu USA na terenie fikcyjnej metropolii Haventon, w obszarze intensywnych wstrząsów sejsmicznych i burz piaskowych. Bezimienny bohater przybywa do miasta, by odnaleźć swoją córkę, Mary, i małżonkę Julie rok po incydencie, o którym gracz wie niewiele. Szybko jednak I am Alive skupia się na wątku małej Mai, jej matki i ich uziemionego na wóżku inwalidzkim towarzysza. Całość nasuwa na myśl „Drogę” w reżyserii Davida Cronenberga - gracz przez większość czasu musimy nosić Mai w nosidełku na plecach, co jako żywo przypomina podróż ojca z synem ze wspomnianego filmu. Priorytetem dla mężczyzny jest przetrwanie córki oraz swoje.

Ubisoft Shanghai, które przejęło projekt od Darkworks, postanowiło pójść w innym kierunku, utylizując przy okazji mechanikę znaną z serii Assassin's Creed. Mamy tu do czynienia z wizją zdewastowanego zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, gdzie nie tyle liczy się szybki palec na spuście, co pewna forma emocjonalnej ekspresji i nieustanne rzucanie graczom kolejnych wyborów. Zabawa skupia się na eksploracji z mocnym elementem wspinaczkowym i walkach. Miejscem, gdzie spędzimy masę czasu są ogromne, powalone wierzowce i urwiska, gdzie za pomocą własnych rak i haka dokonujemy karkołomnych akrobacji. Deweloper oddał do dyspozycji gracza stosunkowo skromny arsenał, w skład którego wchodzą m.in. maczeta, pistolet, łuk czy strzelba.

Od strony technicznej I am Alive jest poprawne, jednak to, co czaruje najbardziej, to dosadna atmosfera i działające na wyobraźnię realia. Zrujnowane Haveton widzimy w kolorach sepii, a przygrywa nam świetna ambientowa muzyka, która w trakcie niebezpieczeństwa zmienia swój ton z niemal sennego, na dudniący i podbijąjący poziom adrenaliny.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - I Am Alive

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper