Grandia

Grandia

8,2
70 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.2
SAT 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
24.06.1999
Europa:
30.03.2000
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
24.06.1999
Europa:
30.03.2000

Grandia - opis gry

Grandia jest japońską grą RPG wyprodukowaną przez studio Game Arts i wydaną w Europie przez Ubisoft. Tytuł trafił w 1997 roku na Segę Saturn (tylko w Japonii), a dwa lata później został także wydany na PlayStation.

Głównym zadaniem, jakie postawili przed sobą twórcy, było dać graczowi poczucie uczestnictwa w wielkiej przygodzie. Grandia pozwala nam wcielić się w postać Justina, którego wielkim marzeniem jest uciec z rodzinnego miasta, gdzie mieszka z matką, i poznać świat, którego krańcem według ludowych wierzeń jest wznoszący się ku niebu mur na wschodzie. Oczywiście nie ma to wiele wspólnego z prawdą.

Dalsza część tekstu pod wideo

Punktem wyjścia dla wyprawy jest wizyta w świątyni wzniesionej przez upadłą, zaawansowaną cywilizację, gdzie główny bohater odnajduje tajemniczy artefakt, który przekaże mu komunikat od niejakiej Liete. Radzi mu ona, by wyruszył na wschód do starożytnego miasta wiedzy Alent, gdzie pozna prawdę o losie wymarłej rasy Icarian i kamieniu, który zostawił mu zaginiony ojciec. Główny bohater tak właśnie czyni, choć jego śladami podąży armia dowodzona przez generała Baala, również żywo zainteresowanego spuścizną przeszłości.

System walki w Grandii jest turowy. Na dole ekranu widzimy linię czasu, na której znajdują się ikonki naszych podopiecznych i przeciwników. Gdy dojdą one do pewnego punktu, możliwy staje się wybór czynności. Jednak w przeciwieństwie do wielu innych ówczesnych tytułów tego gatunku, podczas starć ich uczestnicy na bieżąco zmieniają pozycje, co ma znaczenie dla naszych poczynań. Skupionych z grubsza w jednym miejscu oponentów możemy bowiem potraktować atakiem o większym zasięgu rażenia.

Interesujący jest system rozwoju. Przyrost naszych statystyk i nauka nowych umiejętności zależy przede wszystkim od czarów i broni, jakich używamy, a nie od poziomów doświadczenia. Te są obecne, jednak ich nabijanie idzie bardzo opornie.

Grandia powszechnie uznawana jest za jeden z klasyków swego gatunku. Gra nie tylko dawała poczucie uczestnictwa w wielkiej wyprawie, co zakładali sobie twórcy, ale przedstawiła także nowoczesny jak na tamte czasy system walki. Według czytelników japońskiego tygodnika Famitsu, produkcja Game Arts to jedna ze 100 najlepszych gier wszech czasów.

Wideo - Grandia

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (18)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper