Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Ocena wg platformy:

PSP 8.0
Mobile 7.5
PS2 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Rockstar Leeds / Rockstar North
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
24.10.2005
Europa:
28.10.2005
Polska:
10.12.2005
Producent:
Rockstar Leeds / Rockstar North
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja,   Otwarty świat
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
24.10.2005
Europa:
28.10.2005
Polska:
10.12.2005

Grand Theft Auto: Liberty City Stories - opis gry

Grand Theft Auto: Liberty City Stories jest przygodową grą akcji osadzoną w otwartym świecie, wyprodukowaną przez studio Rockstar North i wydaną w październiku 2005 roku na konsolę PlayStation Portable, a w czerwcu 2006 na PlayStation 2. Gra w 2015 roku trafiła na urządzenia mobilne.

Akcja Liberty City Stories toczy się na trzy lata przed wydarzeniami znanymi graczom z GTA III. Głównym bohaterem gry jest Toni Cipriani, który w tym odcinku serii został mianowany na głównego antybohatera Liberty City. Toni jest włoskim gangsterem, członkiem rodziny Leone, który niegdyś zmuszony do ucieczki i ukrycia się, teraz powraca do miasta, by znów zacząć pracować dla pana Salvatore’a, pomóc mu budować przestępcze imperium i sprawić, by Rodzina Leone rządziła Liberty City. Na drodze do zwycięstwa stają mu nie tylko członkowie rodzin Sindacco czy Forelli, podrzędne bandziory, Kolumbijczycy, Yakuza, i sycylijska Mafia, ale nawet… własna matka. Toni jednak jest na tyle twardym, bezlitosnym, cwanym gangsterem, by - przy wydatnej pomocy gracza - poradzić sobie z najcięższym nawet zadaniem.

W raptem cztery lata po premierze GTA III, niemal bezstratne przeniesienie całego Liberty City na konsolę kieszonkowych rozmiarów stało się faktem i ziszczeniem najskrytszych marzeń fanów serii. Z drugiej zaś strony trudno jest zaprzeczyć, że fabularny prequel „trójki” jest jedynie mission packiem, pod względem mechaniki stanowiącym regres w ewolucji serii. Pojawiły się wprawdzie motocykle, śmigłowce i możliwość zmiany łachów, niestety deweloper zrezygnował ze wspinaczki i pływania. Dodano za to po raz pierwszy w historii GTA tryb wieloosobowy dla maksymalnie sześciu graczy, którzy rywalizować mogą w siedmiu różnych trybach, od deathmatchu po wyścigi. Brak większych zmian w terenie działań rekompensują zdecydowanie bardziej różnorodne zadania, niż w przypadku ostatnich odwiedzin w Liberty City, oraz możliwość stworzenia własnej playlisty. Niecały rok po debiucie na PSP, gra doczekała się wykastrowanej z multiplayera edycji na PlayStation 2, gdzie dodano kilka nowych stacji radiowych, a ruch na ulicach miasta jest zauważalnie większy.

Pod względem wykonania Grand Theft Auto: Liberty City Stories plasuje się w czołówce gier na PlayStation Portable, niestety wersja na drugą stacjonarną konsolę Sony została wykonana wyraźnie w pośpiechu, przez co sprawia wrażenie niechlujnej.

Wideo - Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper