Final Fantasy Tactics Advance

Final Fantasy Tactics Advance

8,0
23 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
71.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.02.2003
Europa:
24.10.2003
Polska:
11.2003
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
71.5 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.02.2003
Europa:
24.10.2003
Polska:
11.2003

Final Fantasy Tactics Advance - opis gry

Final Fantasy Tactics Advance to strategia turowa wyprodukowana i wydana przez Square Enix na konsolę Game Boy Advance. Grę stworzyli byli pracownicy studia Quest, które na koncie mieli serię Ogre Battle, a później -- to już pod szyldem Square -- także pierwszą odsłonę Final Fantasy Tactics (ta nie ma jednak fabularnie nic wspólnego z Tactics Advance).

Gra na samym początku przenosi nas do St. Ivalice, całkiem współczesnego miasta, w którym poznajemy czwórkę głównych bohaterów. Są to Marche Radiuju, świeżo upieczony mieszkaniec St. Ivalice i najważniejsza postać w grze, Mewt Randell, nieśmiały chłopak który stracił matkę, Ritz Malheur, wygadana i rezolutna koleżanka z klasy Marche i Mewta, oraz Doned Radiuju, niepełnosprawny młodszy brat protagonisty. Punktem wyjścia dla historii jest odnalezienie przez jednego z chłopców tajemniczej księgi, którą okazuje się być magiczna Gran Grimoire. W wyniku mających miejsce serii incydentów przenosi ona bohaterów do fantastycznej, obcej krainy Ivalice pełnej niezwykłych miejsc i równie niezwykłych istot oraz postaci.

 

Po przeniesieniu się do Ivalice tworzymy klan, pod którym szyldem występować będą nasi podopieczni. Gra podzielona jest na misje, czym różni się od hołubionego poprzednika, a te podzielone są dodatkowo na cztery rodzaje: regular (zwykle bitwy pchające fabułę do przodu), encounter (rywalizacja z innym klanem), dispatch (wysłanie podopiecznego z zadaniem do wykonania; brak w tym przypadku walk) oraz Area (wyzwalanie całych regionów). Pomiędzy kolejnymi bitwami/misjami poruszamy się po mapie świata. Początkowo jest na niej niewiele lokacji, ale z czasem ulega to zmianie.

 

Trzon systemu walki pozostał bez większych zmian. Nasi podopieczni nadal toczą bitwy na planszach z szachownicami. W FFTA pojawiają się profesje, których mamy do dyspozycji ponad trzydzieści (choć nie wszystkie od razu). Często oferują one unikalne zdolności i inaczej przekładają się na parametry, dlatego właściwy dobór jednostek jest niezwykle ważny. Z czasem członkowie naszego klanu zdobywają punkty AP i doświadczenie pozwalający im podnosić potencjał bojowy, tzn. wyuczać się lepszych umiejętności i zwiększać parametry.

 

Unikalną cechą FFTA jest system praw obowiązujących podczas walk. Przed większością z nich otrzymujemy informacje, jakich umiejętności lub broni nie możemy używać. Porządku pilnują tzw. Sędziowie. Jeśli dana postać złamie prawo jednokrotnie, dostaje żółtą kartkę, jeśli złamie je dwukrotnie - czerwoną i trafi do więzienia. Postępowanie zgodnie z zasadami dostarcza nam punktów JP, które służyć mogą do odpalania combosów lub przywoływania summonów zwanych tutaj Totema. Co warto dodać, prawo nie obowiązują w regionach zwanych Jagd, co ma swoje konsekwencje - bitwy rozgrywają się wówczas w 'klasycznym' stylu, jednak znokautowana postać przepada bezpowrotnie jeśli nie zdążymy jej przywrócić do zdrowia przed końcem walki.

 

FFTA oprócz głównego wątku fabularnego posiada też tryb multiplayer dla dwóch osób. Gracze mogą rywalizować, współpracować lub wymieniać się w nim przedmiotami.

Wideo - Final Fantasy Tactics Advance

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper