Drakengard

Drakengard

7,3
19 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Cavia Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Slasher
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
11.09.2003
Europa:
21.05.2004
Polska:
05.06.2004
Producent:
Cavia Inc.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Slasher
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
11.09.2003
Europa:
21.05.2004
Polska:
05.06.2004

Drakengard - opis gry

Drakengard jest japońską grą action-RPG wyprodukowaną przez studio Cavia i wydaną w Europie przez Gathering na PlayStation 2 w 2004 roku. Tytuł nie otrzymał powalających ocen, ale dorobił się grupki wiernych fanów oraz dwóch bezpośrednich sequeli i sequela duchowego - Nier.

Historia Drakengard kręci się wokół Caima i jego towarzyszy w uniwersum przypominającym alternatywną wersję średniowiecza. Wojnę toczą ze sobą Sojusz i Imperium. Główny bohater podczas jednej z jej bitew zostaje ciężko ranny, lecz przed śmiercią zawiązuje pakt z równie poobijanym czerwonym smokiem. W efekcie oboje zostają przywróceni do życia, ale cena za to będzie wysoka - protagonista straci głos.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gameplay dzieli się na trzy równie ważne części. Są to powietrzne batalie na grzbiecie smoka, które przypominają charakterem tytuły pokroju Panzer Dragoon, pojedynki na ziemi z armiami wrogów w stylu Dynasty Warriors i coś będącego połączeniu obu tych stylów. Starcia nie wymagają jakiegoś szczególnego strategicznego planowania. Smok posiada dwa rodzaje ataków (jeden potężny, drugi słabszy, ale lockujący się na wielu celach), a Caim sieka innych broniami rozwijającymi się z biegiem czasu. Ma także do dyspozycji czary i może przyzwać przyjaciół do pomocy.

 

Drakengard podzielono na rozdziały, których łącznie jest osiem, a te podzielone dodatkowo jeszcze na “wersety”. Gracz może w każdej chwili wrócić do wcześniej wykonanych zadań, co ułatwia spełnienie wytycznych niezbędnych do odblokowania zakończeń, których twórcy przygotowali łącznie pięć. Część zaliczonych misji może się różnić po czasie, przedstawiając nowe cele do spełnienia, nowych przeciwników i bronie.   

 

Produkcję Cavii generalnie krytykowano za monotonny gameplay, ale w oczach innych gra błyszczała dzięki niecodziennemu scenariuszowi i wątkom ocierającym się o tematy tabu (np. relacja Caima z młodszą siostrą). To wystarczyło, by powstały jeszcze dwie części Drakengard i czerpiący z nich Nier.

Wideo - Drakengard

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper