Dark Chronicle (Dark Cloud 2)

Dark Chronicle (Dark Cloud 2)

8,2
39 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Level-5
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Ekonomiczna,   RPG akcji
Śr. czas:
105 godzin
Premiery
Świat:
28.11.2002
Europa:
12.09.2003
Producent:
Level-5
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Ekonomiczna,   RPG akcji
Śr. czas:
105 godzin
Premiery
Świat:
28.11.2002
Europa:
12.09.2003

Dark Chronicle (Dark Cloud 2) - opis gry

Dark Chronicle (znane w USA pod tytułem Dark Cloud 2) stanowi sequel Dark Cloud wydanego w 2000 roku w Japonii. Tym razem w wysiłku produkcji nowego action RPG-a SCE Japan Studio wspomogło Level-5. Gra pojawiła się na rynku w listopadzie 2002 roku w Japonii, a we wrześniu 2003 roku w Europie.

Dark Chronicle rozszerza wątki wprowadzone przez Dark Cloud - tytuł oparty jest o walkę, w której najważniejszą rolę odgrywa dobry refleks gracza, ale równocześnie kładzie nacisk na erpegowe rozwijanie potencjału bojowego oręża oraz na motywy związane z budowaniem miasta poprzez moduł Georama. Fabuła Dark Chronicle skupia się na postaci Maxa, młodego wynalazcy, który żyje w mieście Palm Brinks. Protagonista zostaje zaatakowany podczas zabawy karnawałowej po tym jak dowiaduje się przypadkiem o nikczemnych knowaniach burmistrza osady. Max zmuszony jest do opuszczenia miasta i do ochrony magicznego kamienia Atlamillia (który wcześniej pojawił się w Dark Cloud). Na swojej drodze spotyka m.in. księżniczkę Monicę Raybrandt, z którą łączy siły w celu ratowania świata od zagłady.

Gameplay w Dark Chronicle opiera się przede wszystkim na eksploracji generowanych losowo lochów (lub innych terenów wypełnionych agresywnymi potworami). Między takimi lokacjami gracz w Dark Chronicle zwiedza miasta lub strefy, w których inicjowane są cut-scenki dialogowe. Po opuszczeniu lochów największy nacisk kładziony jest na rozbudowę własnej osady w ramach systemu Georama. Po wybudowaniu odpowiedniej infrastruktury zadaniem gracza jest zapełnienie miasteczka. NPC-ów rekrutujemy m.in. poprzez zaliczanie kolejnych mini-geirek (m.in. wędkowanie, granie w golfa).

Dark Chronicle wyróżnia się od konkurencji pochodzącej z Japonii mnóstwem zadań pobocznych i rzeczy, których możemy się podjąć. Tytuł oferuje na tyle rozbudowany gameplay, że łatwo jest przekroczyć barierę 100 godzin poświęcając mu swój czas. Gra wygląda też lepiej niż Dark Cloud - tym razem Level-5 postawiło mocniej na cell-shadingową, mangową estetykę, co spotkało się z gorącym przyjęciem wśród fanów jRPG-ów. Tytuł chwalony był również przez recenzentów za dopracowanie gameplayu, oprawę wizualną i muzyczną. Według niektórych krytyków Dark Chronicle należy do grona najlepszych tytułów wydanych w historii PS2.

Wideo - Dark Chronicle (Dark Cloud 2)

Komentarze (5)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych