SKLEP
Monster Hunter World (XONE)

Monster Hunter World (XONE)

Monster Hunter World
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 26.01.2018
  • Europa: 26.01.2018
  • Polska: 26.01.2018
  • Gatunek: RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-4
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

7.95 głosów
-

Ocena PPE.pl

9.0 Czytaj recenzję

Monster Hunter World to gra action-RPG wyprodukowana i wydana przez japońską firmę Capcom. Tytuł ukazał się najpierw na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a kilka miesięcy później także na komputerach. World, choć nie posiada numeracji, uchodzi za kolejną (po czwartej) pełnoprawną odsłonę serii Monster Hunter.

Fabuła

Monster Hunter World w odróżnieniu od wielu poprzednich części cyklu posiada fabułę, choć mimo wszystko nie stanowi ona najważniejszego elementu całości. Gra pozwala nam wejść w buty łowcy, który trafia do Nowego Świata w celu zbadania pewnego fenomenu: migracji wielkich smoków (elder dragons).

Gameplay

Trzon rozgrywki i jej schemat nie uległ zmianie od poprzednich części. Mamy tu do czynienia z grą action-RPG, w której nasze zadanie sprowadza się przede wszystkim do polowania na potwory - mniejsze i większe. O zdolnościach naszej postaci decyduje tu ekwipunek (nie parametry), a do wyboru mamy czternaście rodzajów broni (miecze, młoty, łuki i inne) oraz najróżniejsze pancerze. Podstawowe wyposażenie można kupić w sklepach, ale to lepsze budujemy z lootu, którzy otrzymujemy po ubiciu potworów, zastawieniu na nich pułapek, po zaliczeniu questa lub po prostu zbierając go podczas eksploracji.

Poza wspomnianymi broniami i zbrojami mamy też dostęp do innych przydatnych gadżetów i mechanik. Łowca, wzorem Dragon’s Dogma, może się wspiąć na potwora i w takiej pozycji zadawać mu obrażenia bronią. Dysponuje narzędziem zwany “slinger”, które działa na podobnej zasadzie jak linka z hakiem, pozwalając nam dostać się w trudniej dostępne miejsca. Dostępny jest też m.in. kamuflaż ułatwiający polowania oraz owady przypominające świetliki, które potrafią odnaleźć potwora (i inne rzeczy też, jeśli je tego wyuczymy).

Po przeniesieniu gry z konsol przenośnych na stacjonarne zmianom uległ świat - jest on teraz większy. Nie ma już podziału na mniejsze strefy oddzielone loadingami, co jednocześnie sprawia, że nie da się tak łatwo uciec z walki. Na uwagę zasługuje też system zmiennych pór dnia i pogody (oba te czynniki wpływają na zachowanie potworów), funkcjonujące ekosystemy (świat zamieszkują różne istoty, które wchodzą między sobą w interakcje bez naszej ingerencji; można to wykorzystywać), zniszczalne elementy otoczenia itd.

Grać możemy sami lub z trzema osobami przez sieć. W tym pierwszym przypadku towarzyszy nam pomocnik, czyli Palico, który przypomina małego antropomorficznego kota.

Online

Poza graniem z innymi przez sieć możemy również zakładać gildie (zwane Squads).

Gra była także wspierana po premierze darmowymi rozszerzeniami dlc zawierającymi m.in. nowe potwory. Warto wspomnieć, iż Monster Hunter World nie posiadał systemu mikrotransakcji, a jego twórcy wykluczyli ich implementację w przyszłości.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme