SKLEP
Xenoblade Chronicles 2
583V

Xenoblade Chronicles 2

Xenoblade Chronicles 2
  • Producent: Monolith Soft
  • Wydawca: Nintendo
  • Polski dystrybutor: ConQuest Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 01.12.2017
  • Europa: 01.12.2017
  • Polska: 01.12.2017
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • przemoc

Xenoblade Chronicles 2 to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Monolith Soft i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się na konsoli Nintendo Switch. Wbrew temu co może sugerować nazwa, gra nie była powiązana z poprzednimi częściami Xenoblade.

Fabuła

Xenoblade Chronicles 2 nie jest w żaden sposób powiązane fabularnie z poprzednimi częściami serii. Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie o nazwie Alrest, w którym ludzie żyją na cielskach potężnych istot zwanych tytanami. Alrest jest wstrząsane przez niepokoje. Tytani nie są bowiem wieczni i umierają, a wraz z ich śmiercią przepadają całe miasta, państwa i kultury. W tych niespokojnych czasach ludzie marzą o Elysium, legendarnej krainie, w której będą wolni od trosk. Głównym bohaterem jest Rex, tak zwany salvager, czyli ktoś, kto para się nurkowaniem w chmurach i wyławianiem skarbów. Pewnego dnia podczas wykonywania swoich obowiązków odnajduje on Pyrę, istotę zwaną “blade”, której niepozorny wygląd nastoletniej dziewczyny nie zdradza tego, kim jest w rzeczywistości. Wkrótce Rexem i jego nową znajomą zaczyna się interesować organizacja Torna.

Gameplay

Rozgrywka w Xenoblade Chronicles 2 nie odbiega od tego, co można było zobaczyć w poprzednikach (XB2 działa zresztą na silniku XBX). Największą nowością jest podział postaci na “driverów i “blades”, bo Pyra to niejedyna przedstawicielka tych drugich. Każdy driver ma swojego blade’a, czyli łącznie w walkach bierze udział nawet sześć postaci jednocześnie, z kolei każdy blade ma swoje unikalne zdolności - zarówno te używane podczas walk, jak i poza nimi (pomagające w eksploracji). Część blades można zdobyć przechodząc fabułę, inne biorąc się za poboczne zadania. Podopiecznych rozwijamy korzystając ze zdobytych materiałów, a w jednym przypadku grając w retro minigierkę.

Po namierzeniu przeciwnika nasi podopieczni zaczynają automatycznie go atakować. Jeśli zadadzą wystarczająco dużo celnych ciosów, będą mogli skorzystać ze specjalnych technik zwanych Arts. Korzystając zaś z Arts nabijamy inny wskaźnik pozwalający korzystać z jeszcze potężniejszych umiejętności. Postacie mogą też klecić combosy polegające na tym, że np. jedna podcina nieprzyjaciela, a druga atakuje go zadając duże obrażenia, albo na umiejętnym łączeniu elementów.

W grze nie brakuje wielkich lokacji charakterystycznych dla serii. Świat, według zapowiedzi twórców, jest bardziej zróżnicowany niż ten z XBX, choć niekoniecznie tak duży.

Warto też dodać, że w niektórych lokacjach można korzystać z umiejętności salvagera, jakim jest Rex - w ten sposób może on ‘wyławiać’ z chmur rozmaite skarby.

Muzyka

Za ścieżkę dźwiękową do gry odpowiadało kilka osób: Yasunori Mitsuda, zespół ACE, Kenji Hiramatsu oraz Manami Kiyota, czyli muzycy mający na koncie m.in. świetnie oceniany soundtrack do pierwszej części Xenoblade.

Season pass

Po premierze gry przez około rok udostępniane były dodatki i rozszerzenia, zarówno te skupiające się na gameplayu, jak i fabule.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme