Soulcalibur: Broken Destiny
6884V

Soulcalibur: Broken Destiny

Soulcalibur: Broken Destiny
  • Producent: Project Soul
  • Wydawca: Namco Bandai
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.08.2009
  • Europa: 04.09.2009
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 16

Soul Calibur: Broken Destiny to bijatyka 3D, a zarazem swoisty odłam serii Soul znanej ze stacjonarnych konsol, która powstała na konsolę Playstation Portable za sprawą Project Soul oraz Namco Bandai. Gra ujrzała światło dzienne po raz pierwszy w Japonii 27 sierpnia 2009 roku.

System walki nie różni się specjalnie od tego, z czym mamy do czynienia na stacjonarnych systemach. Gra pozwala wcielić się w fighterów operujących bronią białą i bazuje na rozwiązaniach znanych z "dużych" konsol. Na gracza czeka kilka trybów rozgrywki, w tym: Quick Match, The Gauntlet, Trials (podzielony jeszcze na trzy kategorie: Trial of Attack, Trial of Defense oraz Endless Trial, Versus Mode), Versus Mode i Training Mode. Pierwszy tryb, jak sama nazwa wskazuje, jest nieskomplikowany i wystarczy wybrać swoją postać oraz przeciwnika z dostępnej listy, by stoczyć pojedynek, w trakcie którego możemy zgarnąć jeden z tytułów, będący następnie wyświetlany pod naszym imieniem podczas potyczek w Versus. Najbardziej interesujący ze wszystkich, czyli Gauntlet, jest swoistym Story Mode, a nagrodą za jego ukończenie jest broń dla Siegfrieda. Gracz musi wypełniać określone zadania w trakcie walki, jak na przykład, zabić przeciwnika w odpowiedni sposób. Do przejścia są 34 etapy, za każdy zaś zostajemy ocenieni i jeśli na tyle dobrze poradziliśmy sobie, że dostaliśmy ocenę A, możemy przejść do kolejnego. W kolejnym trybie, czyli Trial of Attack, zabawa polega na jak najlepszym łączeniu ataków w combosy, za co dostajemy najwięcej punktów. Trial of Defense wygląda podobnie, tylko że zamiast atakować należy kontrować ataki oponenta i skutecznie blokować jego ciosy. Endless Trial łączy w całość dwa wyżej wymienione tryby, przez co zabawy jest bardzo dużo. Za wygrane walki odnawia nam się w niewielkim stopniu pasek życia, w związku z czym wszystko to przypomina Survival znany z innych bijatyk.

 
W grze zaimplementowano interesujący tryb, w którym możemy stworzyć swoją własną postać prawie od zera. Bohaterowi trzeba tylko wybrać styl walki, jakim będzie się posługiwał, a reszta zależy już od nas. Postawa, broń i gesty będą oczywiście zaczerpnięte z oryginału. Możemy zmienić kolor włosów, oczu, skóry, odziać bohatera, w co nam się podoba. Nie trudno jest stworzyć, dajmy na to, Clouda z Final Fantasy 7, He-Mana, czy głównego bohatera Castlevanii: Symphony of the Night. Do dyspozycji oddano nam 16 slotów na postaci. W grze zgromadzono 28 postaci, jest tutaj też bonusowy fighter dla konsolki PSP - Kratos z God of War. Żadnych postaci nie trzeba odblokowywać, bowiem wszystkie są dostępne od samego początku. Nowym bohaterem stworzonym na potrzeby Playstation Portable jest Dampierre - fikuśny wąsacz w cylindrze, posługujący się ostrzami ukrytymi w rękawach.
 
Graficznie gra prezentuje się nad wyraz dobrze, jak na możliwości przenośnej konsoli Sony. Postacie są bardzo szczegółowe, tak samo jak areny, którym niczego nie brakuje i jest to zdecydowanie najwyższa półka, jeśli chodzi o PSP. Do wyboru jest także angielska i japońska strona audio, która tyczy się w równym stopniu tekstów w grze, jak i kwestii wypowiadanych przez postacie.

Podobne gry