Vanguard Bandits
1447V

Vanguard Bandits

Vanguard Bandits
  • Premiery
  • Świat: 30.07.1998
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1

Vanguard Bandits to strategia turowa z udziałem mechów wyprodukowana przez japońskie studio Human Entertainment i zlokalizowana przez Working Designs (choć tylko z myślą o rynku amerykańskim). Tytuł ukazał się wyłącznie na PlayStation.

Vanguard Bandits rozgrywa się w świecie, w którym łączą się elementy fantasy i science fiction. Sceną dla ukazanych w grze wydarzeń jest królestwo Pharastia leżące na kontynencie Eptina, gdzie w przeszłości miały miejsce wyniszczające wojny z polityką lub religią w tle. Nie inaczej jest też w teraźniejszości, choć współczesne wojny napędzają pojazdy o nazwie ATAC, wielkie roboty sterowane myślami pilotów, które zostały odnalezione przez archeologów. Pharastia używa ich do tłamszenia innych krajów, jednak wewnętrzne konflikty w końcu doprowadzają do upadku państwa. Głównym bohaterem jest Bastion, książę, który jako dziecko ucieka z pogrążonego w kryzysie królestwa.

 

W produkcji Human Entertainment zmagania przedstawia izometryczna kamera, co sprawia, że przypomina ona gry pokroju Final Fantasy Tactics i Front Mission. Nasi podopieczni poruszają się po polach bitwy pokrytych szachownicą. Ważną częścią systemu są punkty AP i FP. Te pierwsze wymagane są jeśli chcemy wykonać jakąkolwiek czynność, drugie informują o zmęczeniu danej postaci. Jeśli przesadzimy, podkomendny przez pewien czas nie będzie mógł uczestniczyć w bitwie. W grze występują oczywiście rozmaite modele ATAC, których zdolności zależne są od posiadanej broni i specjalnych kamieni (gemstones).

 

Vanguard Bandits posiada nielinową fabułę. W zależności od kilku czynników (podjętych wyborów, poziomu doświadczenia głównego bohatera, morale całej grupy) historia może obrać inny kurs, co, rzecz jasna, owocuje też innymi zakończeniami.

Podobne gry