The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
3483V

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
  • Producent: Surreal Software
  • Wydawca: Black Label Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.09.2002
  • Europa: 08.11.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja, Bijatyka chodzona
  • Liczba graczy: 1

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring to gra action-adventure bazująca na popularnej powieści fantasy J.R.R. Tolkiena. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych, PlayStation 2 (za te dwie wersje odpowiadało Surreal Software), Xboxa (The Whole Experience) i Game Boy Advance (Pocket Studios).

Produkcja bazuje przede wszystkim na książce, pierwszym tomie “Władcy pierścieni” pt. "Drużyna pierścienia", a nie filmie Petera Jacksona, toteż np. wizerunki niektórych postaci mogą odbiegać od powszechnie przyjętych wyobrażeń większości osób. Narracja gry podzielona jest na cztery części, podczas których wcielimy się w trzech bohaterów: Froda, Gandalfa i Aragorna. Punktem wyjścia są przygotowania tego pierwszego do wyprawy do Bree.

 

The Fellowship of the Ring to gra nastawiona przede wszystkim na akcję, ale nie brakuje w niej również eksploracji Śródziemia (choć generalnie struktura gry jest bardzo liniowa). Każda z trzech wspomnianych powyżej postaci posiada unikalne dla siebie umiejętności, bronie i ekwipunek. Podczas rozgrywki naszym podopiecznym towarzyszą zwykle dwa wskaźniki (nie dotyczy to jedynie Aragorna). Jeden informuje o stanie zdrowia, drugi o ilości many (to u Gandalfa) albo o poziomie ‘czystości’ Froda, która przepada jeśli nosi on zbyt długo pierścień. Jeśli nie zdejmie go w porę, życie zaczną mu uprzykrzać czarni jeźdźcy. Zmagania ułatwiają przedmioty znajdowane w trakcie eksploracji, np. grzyby i cram (chleb wypiekany w Dale). Niektóre z nich znajdujemy tylko w określonych lokacjach. Mogą mieć one różne zastosowanie, regenerując chociażby zdrowie lub manę.

 

Wersja z GBA różniła się dość mocno od wersji ze sprzętów stacjonarnych. Przede wszystkim system walki był turowy, przywodząc na myśl gry pokroju Final Fantasy. Tytuł był oceniany wyraźnie słabiej od swoich odpowiedników, które bynajmniej też nie zawojowały rynku. Głównym przedmiotem krytyki było wolne tempo rozgrywki oraz liczne glitche

Podobne gry