King's Field II (aka King's Field III)
2540V

King's Field II (aka King's Field III)

King's Field II (aka King's Field III)
  • Producent: From Software
  • Wydawca: ASCII Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.06.1996
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

King’s Field II to gra RPG z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio From Software i wydana przez ASCII Entertainment. Tytuł, wbrew temu co sugeruje numeracja, był trzecią, a nie drugą odsłoną serii King’s Field (powodem tego stanu rzeczy było nie wydanie ‘jedynki’ poza Japonią). Zlokalizowana wersja gry nie trafiła do Europy.

Galeria - King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)
  • King's Field II (aka King's Field III)

Akcja trzeciej części King’s Field toczy się piętnaście lat po wydarzeniach przedstawionych w ‘dwójce’. Znów źle się dzieje w królestwie Verdite. Moonlight Sword ponownie znika w tajemniczych okolicznościach, a król zostaje opętany przez siły zła. My wcielamy się w tutaj Lyle’a, syna władcy, który wyrusza w podróż mającą na celu zdobycie czterech magicznych mocy i przywrócenie porządku w państwie.

Rozgrywka nie uległa znaczącym zmianom - nasze zadanie w trzeciej części King’s Field nadal polega na przedzieraniu się przez rozmaite niegościnne miejsca. Struktura gameplayu jest podobna - eksplorując kolejne lokacje zdobywamy klucze pozwalające kontynuować zmagania i w efekcie zmierzać do wyznaczonego przez fabułę celu. W odróżnieniu od poprzedników gra oferuje większe lokacje, choć tym razem poczucie klaustrofobii łagodzi większa liczba ‘otwartych’ lokacji. Nie jest też ona tak otwarta. O ile w ‘dwójce’ mogliśmy dostać się do jakiegoś miejsca podążając różnymi ścieżkami, tutaj używamy wyznaczonych dróg.

System walki także nie wprowadził rewolucyjnych zmian. Pojedynki odbywają się w czasie rzeczywistym. Pewnym novum jest to, że możemy przeciwnika wybić z rytmu jeśli wyprowadzony cios jest wystarczająco mocny. Drugi świeży patent to osobne levele dla różnych rodzajów magii.

Jeszcze jedną rzeczą godną odnotowania są klucze, które mogą otwierać nie tylko drzwi, ale również pojemniki z przedmiotami. Jest tylko jeden szkopuł - po jednokrotnym użyciu przepadają one na zawsze. Przez nieuwagę może się więc zdarzyć, iż stracimy klucz do otwarcia drzwi i w konsekwencji będziemy musieli wgrywać save.

Video - King's Field II (aka King's Field III)

Podobne gry