Dynasty Warriors

Dynasty Warriors

6,2
26 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 6.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Omega Force
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
15 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
28.02.1997
Europa:
12.1997
Producent:
Omega Force
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
15 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
28.02.1997
Europa:
12.1997

Dynasty Warriors - opis gry

Dynasty Warriors to trójwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Omega Force i wydana przez Koei na PlayStation. Tytuł dał początek popularnej zwłaszcza w Japonii serii oraz wielu wywodzącym się z niej spin-offom, jednak w odróżnieniu od późniejszych odsłon reprezentował on zupełnie inny gatunek.

Punktem wyjścia dla produkcji Omega Force jest tzw. Powstanie Żółtych Turbanów, zbrojny przewrót wymierzony we władze pogrążonego w kryzysie państwa, który był jednym z powodów podziału kraju, obalenia dynastii Han i rozpoczęcia epoki rywalizujących z sobą trzech królestw (będącej także sceną dla wielu późniejszych części serii).

Dalsza część tekstu pod wideo

 

W grze pojawia się szesnaście historycznych postaci, przy czym na samym początku dostęp mamy tylko do dziesięciu wojaków. Zawodnicy reprezentują jedną z trzech stron konfliktu, każda ze swoją wizją na nowo zjednoczonych Chin. Do tego dochodzi też jeszcze jedna kategoria, którą można by określić jako “inni”. Do tych zalicza się m.in. Toyotomi Hideyoshi i Oda Nobunaga, którzy z chińską historią nie mają nic wspólnego i ich rolą jest przede wszystkim uatrakcyjnienie rostera.

 

Dynasty Warriors, tak jak Soul Blade, jest bijatyką, w której uczestnicy starcia posługują się bronią białą. Podczas rozgrywki używamy czterech przycisków - odpowiadają one za dwa rodzaje ataków i dwa rodzaje bloków. Style walki, którymi posługują się dostępne w grze postacie, bazują na tych prawdziwych, a tempo pojedynków jest bardziej ‘przyziemne’, w związku z czym nie mamy tu do czynienia z widowiskowością i dynamiką w stylu produkcji Namco.

 

System walki został pomyślany tak, by nie dawać forów graczom, którzy bezmyślnie mashują przyciski. Klepanie combosów wymaga tu rzetelnego szlifowania umiejętności. Twórcy przyłożyli się też do opracowania sztucznej inteligencji oponentów, dzięki czemu nie przyjmują oni ataków z częstotliwością worka treningowego i inteligentnie wyczekują jaki będzie rozwój sytuacji. W grze pojawia się patent o nazwie musou attack, który zapewne jest znany fanom późniejszych odsłon serii. Wojownikom towarzyszy podczas walki wskaźnik energii chi, który po napełnieniu pozwala odpalić atak specjalny. Każda z postaci (z trzema wyjątkami) ma swoje własne techniki tego typu.

 

Dynasty Warriors posiada kilka wariantów zabawy, ale wszystkie są dość typowe jak na bijatykę. Główny to 1P Battle, oprócz tego mamy jeszcze Endurance (survival), Practice (tryb treningowy), Team Battle i Tournament, w którym możemy przeprowadzić turniej razem ze znajomymi.
 

Wideo - Dynasty Warriors

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper