SKLEP
Uncharted 4: Kres Złodzieja
22586V

Uncharted 4: Kres Złodzieja

Uncharted 4: Kres Złodzieja
  • Producent: Naughty Dog
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Polski dystrybutor: Sony Computer Entertainment Polska
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 10.05.2016
  • Europa: 10.05.2016
  • Polska: 10.05.2016
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1-10
  • od lat 16
  • przemoc

Uncharted 4: Kres Złodzieja to gra action-adventure wyprodukowana przez studio Naughty Dog i wydana przez Sony Computer Entertainment na PlayStation 4. Czwarta odsłona Uncharted to zarazem ostatnia stworzona przez wspomnianą ekipę.

Akcja gry rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w trzeciej części. Nathan Drake nie jest już poszukiwaczem skarbów - ustatkował się i chodzi do normalnej pracy. Pewnego dnia jego życie staje jednak na głowie (jego i żony Eleny Fischer) - niespodziewanie zjawia się bowiem Sam, zaginiony starszy brat Nathana, który jeszcze do niedawna uznawany był za zmarłego. Życiu Sama grozi niebezpieczeństwo i próbuje się on wykaraskać z kłopotów poszukując Libertalii, zaginionej pirackiej kolonii, gdzie ukryty ma być skarb legendarnego kapitana Henry'ego Avery'ego. W tym celu potrzebuje pomocy głównego bohatera.

Gameplay na pierwszy rzut oka niewiele się zmienił. W “czwórce” większy nacisk postawiono na eksplorację i rozwiązywanie zagadek kosztem strzelania (choć nie brakuje również efektownych sekcji zręcznościowych/pościgowych). Nieprzyjaciół można też likwidować po cichu, chowając się w trawie, wodzie, za obiektami czy przemykając ciasnymi przejściami wentylacyjnymi. Doszedł trzystopniowy wskaźnik zaalarmowania rywali, których możemy dodatkowo oznaczać, aby wiedzieć gdzie się w danym momencie znajdują.

Nie oznacza to jednak, że samo strzelanie zostało potraktowane po macoszemu. Drake ma w U4 do dyspozycji różne rodzaje broni - każda ze swoją specyfiką, co rzutuje na rozgrywkę, a same planszy są bardziej interaktywne, czego dowodem jest więcej zniszczalnych elementów otoczenia.

U4 wprowadza do formuły serii kilka nowości. Przede wszystkim jest to linka z hakiem, która przydaje się zarówno do walki, jak i eksploracji/wspinaczki/rozwiązywania łamigłówek, bardziej otwarte plansze, czy opcje dialogowe podczas cutscenek. Te nie wpływają jednak w żaden sposób na bieg narracji.

Po zakończeniu kampanii fabularnej gra oferuje dodatkowe atrakcje. Możemy powtarzać pojedyncze sekwencje, a za zdobyczne punkty odblokowywać rozmaite bonusy: ciuchy dla głównego bohatera, bronie, modele postaci, szkice koncepcyjne, filtry ekranowe oraz modyfikatory rozgrywki (niższa grawitacja, nieskończona amunicja, slow-motion, świat w lustrzanym odbiciu a nawet zabawny, helowy głos).

Dostępny jest też multiplayer. Znajdziemy w nim cztery warianty zabawy: standardowy Team Deathmatch (5 vs 5) i jego rankingową wersję, Plunder (4 vs 4), w którym naszym głównym celem jest znalezienie skarbu oraz Command (5 vs 5) polegający na podbijaniu terytoriów na danej planszy. Na starcie dostępnych było osiem map ulokowanych w różnych zakątkach świata.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme