Circus Maximus: Chariot Wars
1787V

Circus Maximus: Chariot Wars

Circus Maximus: Chariot Wars
  • Premiery
  • Świat: 14.06.2001
  • Europa: 05.07.2001
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Inna, Wyścigi
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 12
  • przemoc

Circus Maximus: Chariot Wars to produkcja łącząca w sobie dwa gatunki – wyścigi i bijatykę. Tytuł pojawił się na PS3 i Xboksa, a za jego stworzenie odpowiada studio Kodiak Interactive.

THQ, zczaiwszy bazę odnośnie popularności filmu "Gladiator" z Russellem Crowe, wzięło się za sklecenie CIRCUS MAXIMUS - gry traktującej o zmaganiach gladiatorów właśnie. Akcja toczy się w starożytnym Rzymie podczas igrzysk, a gracze mają okazję wziąć udział w wyścigu rydwanów. 

Podstawowym trybem zabawy jest odpowiednik "kariery", w którym zmagamy się z kolejnymi przeciwnikami. Jako że "obsługa rydwanu" składa się z dwóch osób, jedna odpowiedzialna jest za dzierżenie lejców, druga - siekanie mieczem. O ile woźnica nie ma zbyt wiele do roboty (trzeba tylko trzymać się trasy i omijać przeszkody), tak "wojownik" musi się zdrowo napocić: dwa ataki zwykłe mieczykiem, dwa specjalne - również mieczykiem (a'la "Fatality" po zamroczeniu przeciwnika), blok i przykucnięcie (tym sposobem unikamy niespodzianek pokroju podnoszących się bram, konarów drzew itp.). Gracz jednocześnie kieruje tylko jedną postacią, ale w dowolnej chwili może się pomiędzy nimi przełączać.

Do gry zaimplementowano power-upy, jak chociażby turbo czy ciskanie włócznią. Do dyspozycji gracza oddano 22 fighterów przydzielonych do różnych zespołów, którzy dysponują unikalnymi zdolnościami. Wraz z postępami w grze zarabiają również kasę pnąc się w górę w rankingach popularności. Oprócz trybu kariery dostępne są również: Arcade, Empire (multi dla maksymalnie 4 osób na split-screenie), oraz Academy (trening). Niestety gra zebrała bardzo słabe noty i dość szybko popadła w zapomnienie.

Podobne gry