Dino Crisis

Dino Crisis

Ocena wg platformy:

PC 9.3
PSone 8.0
DC 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
01.07.1999
Europa:
29.10.1999
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
01.07.1999
Europa:
29.10.1999

Dino Crisis - opis gry

Dino Crisis jest grą typu survival horror wyprodukowaną przez Capcom i wydaną w Europie przez Virgin Interactive na PlayStation i Dreamcasta (za port na DC odpowiada Nextech). Jednym z jej autorów jest Shinji Mikami, twórca serii Resident Evil. Tym razem jednak graczy zamiast żywych umarlaków straszą dinozaury. Tytuł doczekał się dwóch kontynuacji.

Dino Crisis pozwala nam się wcielić w postać Reginy, która razem z trzema członkami oddziału Secret Operation Raid Team zostaje przerzucona na fikcyjną wyspę Ibis, gdzie eksperymenty nad tajną bronią prowadzi pewien naukowiec, który powinien być martwy od trzech lat. Jeszcze przed rozpoczęciem misji jednego z agentów wiatr pechowo znosi do dżungli, by tam, zostając pożartym przez T-rexa, uświadomić graczom, jakie czekają na nich atrakcje.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gra żywo przypomina starsze części Resident Evil (bez statycznej kamery), choć nie można powiedzieć, że zombie zmieniono po prostu na dinozaury. W przeciwieństwie do bohaterów RE Regina może celować i poruszać się jednocześnie, a za odwrót o 180 stopni odpowiada jeden przycisk. Do jej dyspozycji oddano również naboje ze środkiem nasennym, a także bandaże, którymi opatruje rany - krwawiąc może bowiem zwabić drapieżców.

 

Dinozaury są oczywiście inteligentniejsze od umarlaków, toteż niekiedy będziemy musieli zablokować im drogę, by nie zdołały nas wyśledzić. Warto wspomnieć, iż w Dino Crisis pojawiło się rozwiązanie przypominające późniejsze QTE - w niektórych sytuacjach gracz będzie zmuszony wklepać pewną sekwencję przycisków, które pozwolą mu uniknąć niebezpieczeństw. Podobnie jak w Resident Evil, także i tutaj pojawią skrzynie do składowania mniej przydatnych w danej chwili przedmiotów. Różnica jest jednak taka, że trzeba umieć je otworzyć.

 

Dino Crisis stawia duży nacisk na rozwiązywanie zagadek, gracze mogą również w niektórych momentach podejmować decyzje, co robić dalej. Niektóre z nich wpływają na zakończenie.

 

Nowy horror Capcom został dobrze przyjęty przez graczy i media branżowe, odnosząc komercyjny sukces. Jeszcze na PlayStation pojawiła się kontynuacja, która radykalnie zmieniła formułę rozgrywki.

Wideo - Dino Crisis

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper