F1 2002
2234V

F1 2002

F1 2002
  • Producent: Visual Sciences
  • Wydawca: Electronic Arts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 06.06.2002
  • Europa: 07.06.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Wyścigi
  • Liczba graczy: 1-4

F1 2002 to gra wyścigowa traktująca o zawodach Formuły 1 wyprodukowana przez studio Visual Sciences i wydana przez Electronic Arts. Tytuł ukazał się na konsolach PlayStation 2, GameCube, Xbox, Game Boy Advance oraz na komputerach osobistych.

Gra, jak wskazuje jej nazwa, pozwala nam rozegrać sezon z 2002 roku. Dostępne są wszystkie startujące wówczas zespoły oraz kierowcy. Ekipy zostały odwzorowane z możliwie jak największym przywiązaniem do detali - nie tylko jeśli chodzi o wygląd, ale też osiągi (Ferrari ma lepsze niż na przykład Toyota) czy takie rzeczy jak dźwięk silnika. Do wyboru mamy też dwie metody sterowania - normal handling i simulation handling. Ten drugi jest dla tych preferujących większy realizm w kierowaniu bolidem, a pierwszy oferuje bardziej arcade’owy model jazdy.

Gra posiada kilka wariantów rozgrywki. W Quick Race możemy rozegrać szybki wyścig bez zbędnych ceregieli. Na początku mamy ograniczony dostęp do torów (oczywiście są to obiekty istniejące w rzeczywistości), ale wygrywając odblokowujemy kolejne. W trybie tym nie obowiązują surowe zasady, które zabraniałby niebezpiecznej jazdy lub ścinania zakrętów. Challenge Mode to tryb z wyzwaniami - łącznie twórcy przygotowali dla nas 22 zadania testujące nasze umiejętności. Jedenaście podstawowych i jedenaście zaawansowanych. W Team Duel Mode rywalizujemy z kolegą z zespołu. Rzecz polega na tym by zająć lepszą niż on lokatę startując z ostatniej miejsca. Ostatni jest tryb Grand Prix, który pozwala rozegrać cały sezon. Najpierw uczestniczymy w treningu, potem w sesji kwalifikacyjnej, a na końcu we właściwych zawodach. Pomiędzy wyścigami możemy grzebać w ustawieniach bolidu.

Na uwagę zasługują też dwa patenty obecne podczas rywalizacji. Pierwszy to “Gamebreaker”, który uruchamia się gdy na torze wydarzy się coś ciekawego (np. wielka kraksa). Kilka kamer ukazuje wówczas wydarzenie z różnych perspektyw, ale myk ten można wyłączyć. Drugi to “slipstream effect” - patent ułatwiający wyprzedzanie. Gdy pojawia się na to dogodny moment, sygnał dają nam stosowne wskaźniki.

Podobne gry