Saint Seiya – Sanctuary Battle
5297V

Saint Seiya – Sanctuary Battle

Saint Seiya – Sanctuary Battle
  • Producent: Namco Bandai
  • Wydawca: Namco Bandai
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 23.11.2011
  • Europa: 16.03.2012
  • Polska: 16.03.2012
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • online
  • przemoc

Saint Seiya Sanctuary Battle to chodzona bijatyka wyprodukowana przez studio Dimps Corporation i wydana w roku 2012 na PlayStation 3 przez Namco Bandai Games. Gra bazuje na uniwersum Rycerzy Zodakiu, kultowym serialu anime wyświetlanym w połowie lat 90-tych również w polskich telewizjach.

Historia skupia się na pierwszym sezonie, a konkretnie tytułowej sadze Sanktuarium. Saori, reinkarnacja Ateny, zostaje ugodzona złotą strzałą. Chroniący ją Rycerze z Brązu (Seiya, Hyoga, Shiryu, Shun i Ikki), mają 12 godzin na przedarcie się przez 12 świątyń, pokonanie Złotych Rycerzy i dotarcie do papieża (który notabene jest naszym wrogiem), gdyż tylko on może uratować konającą "niewiastę". Na pochwałę zasługuje dodanie kilku alternatywnych historii, które choć nie są długie zgrabnie uzupełniają się z głównym wątkiem.

Mozna powiedzieć, że gra nmiksuje patenty znane z takich gier jak Dynasty Warriors i Bayonetta. Z tą drugą grę łączy system uników (jeśli w odpowiednim momencie uciekniemy przed atakiem wroga, czas zwalnia, a my możemy zadać im większe obrażenia), z tą pierwszą podobna mechanika rozgrywki. Przedzierając się przez kolejne poziomy eliminujemy całe armie wrogów, korzystając z prostych combosów, dopałek chwilowo poprawiających nasze zdolności bitewne (znajdywanych na planszy) i ataków specjalnych (wykorzystujemy do tego energię cosmo). Każdy z pięciu Rycerzy dysponuje własnym wachlarzem ciosów: jeden potrafi zamrażać wrogów, inny korzysta z "niebiańskich łańcuchów", a jeszcze inny ciska we wrogów meteorytami. W grze nie zabrakło też elementów RPG: postacie zdobywają kolejne levele, a za zgromadzone punkty, możemy zwiększyć statystyki postaci (HP, Cosmo, Atak itp.), udoskonalić specjale czy zakupić dodatkowe zdolności.

Oprawa została wzbogacona cel-shadingiem, nadając grze komiksowego charakteru.Niestety, rozgrywka szybko staje sie monotonna a schemat poziom chodzony, cut-scenki, boss, poziom chodzony, cut-scenki, boss towarzyszy nam do samego końca.  Oprócz głównego trybu gry możemy również wziąć udział w swego rodzaju misjach. Do zbadania czeka ponad 40 poziomów, które ukończymy zarówno sami, jak i w tag-teamach (SI lub konsolowy gracz). Jest to o tyle ciekawe, że tutaj do naszej dyspozycji oddano nie tylko główną piątkę herosów, ale i srebrnych oraz złotych rycerzy (trzeba ich wpierw odblokować). Nie można też zapomnieć o Survivalu (sieczka z napierającą hordą), trybie God Mode (dla hardkorowców), czy galerii, w której do okrycia czekają między innymi cut-scenki, modele występujących w grze bohaterów oraz efektowne animacje ciosów.

Podobne gry