SKLEP
Soldier of Fortune II: Double Helix
2834V

Soldier of Fortune II: Double Helix

Soldier of Fortune II: Double Helix
  • Premiery
  • Świat: 18.05.2003
  • Europa: 20.05.2003
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-12
  • od lat 18
  • przemoc

Soldier of Fortune II: Double Helix to strzelanina fpp wyprodukowana przez studio Raven Software i wydana przez Activision na komputery osobiste i Xboxa. Względem pierwowzoru gra stawiała większy nacisk na realizm, co było odpowiedzią twórców na zarzuty pod jego adresem.

W Soldier of Fortune II po raz kolejny wcielamy się w postać Johna Mullinsa, najemnika pracującego dla organizacji zwanej The Shop. Tym razem jego zadaniem jest powstrzymać terrorystów chcących wykorzystać broń chemiczną. Mullins nie może do tego dopuścić.

 

Podczas rozgrywki odwiedzimy różne zakątki globu, m.in. Kolumbię i Hong Kong. Co ciekawe, niektóre misje Mullinsa bazują na operacjach militarnych które miały miejsce w rzeczywistości (twórcy prowadzili konsultacje w trakcie produkcji). “Dwójkę”, tak jak pierwszą część, wyróżnia realistycznie przedstawianie zadawania obrażeń. Sequel idzie w tej kwestii nawet o dalej - w pierwowzorze bowiem ciała przeciwników podzielono na 26 stref, a tutaj tę liczbę zwiększono o dodatkowych 10. W zależności od tego w którą trafimy, nasz oponent może się zachowywać inaczej. Standardowy przykład - trafienie w nogę sprawi, iż zacznie kuleć. Mullins ma do dyspozycji ponad dwadzieścia broni oraz kilka gadżetów przydających się przy różnych okazjach. Względem ‘jedynki’, twórcy wyrugowali elementy z pogranicza science fiction.

 

Soldier of Fortune II posiada tryb multiplayer bardziej rozbudowany od tego z poprzedniej części. Grać może w nim maksymalnie dwanaście osób, a do wyboru jest pięć wariantów rozgrywki. Są to standardowe Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag oraz Inflitration (jedna ekipa stara się wykraść walizkę, druga pozostać w jej posiadaniu) i Elimination (to samo co Team Deathmatch, ale tutaj zawodnicy się nie respawnują). Wspomnieć warto, że gra w momencie premiery wprowadziła ciekawe rozwiązanie - otóż multiplayer oferował losowo generowane mapy. Sęk jednak w tym, że patent nie był zbyt dobrze oceniany.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme