Ico

Ico

Ocena wg platformy:

PS2 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SCEI
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
24.09.2001
Europa:
20.03.2002
Polska:
22.03.2002
Producent:
SCEI
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Przygodowa,   Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
24.09.2001
Europa:
20.03.2002
Polska:
22.03.2002

Ico - opis gry

ICO jest przygodówką z elementami platformówki wyprodukowaną przez japoński oddział Sony Computer Entertainment i wydaną przez Sony w marcu 2002 roku na konsolę PlayStation 2. W 2006 roku gra doczekała się reedycji na PS2, a z czasem weszła w skład .

Historia przedstawiona w ICO opowiada o małym chłopcu z rogami, których obecność według społeczności jego wioski stanowi zły omen. Ico zostaje uwięzoony w starym zamku i zamknięty w kamiennej krypcie, z której udaje mu się uciec. Po drodze zauważa i uwalnia tajemniczą dziewczynkę imieniem Yorda, którą prześladują tajemnicze stwory przypominające cienie. Dwoje nieznajomych chwyta się za ręce i rusza przed siebie z zamiarem wydostania się z posępnego zamku. Fabułę spowija aura tajemniczości - ta jest dość skąpa i nawet po skończeniu całej przygody, wciąż pozostaje wiele niedopowiedzeń. Skąd wzięła się dziewczynka, dlaczego chcą ją porwać demony, cóż to za miecz? Urokiem tej produkcji jest również to, że gracz niewiele dowiaduje się nawet ze stosunkowo rzadko występujących cut-scenek.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

ICO jest przygodówką, której solą są zagadki logiczne. Właśnie na ich rozwiązywaniu w czasie podróży z Yordą gracz spędza najwięcej czasu. Drugą składową rozgrywki w pierwszej grze Fumito Uedy jest walka. Starcia z cieniami są jednak bardzo proste, a głównemu bohaterowi nie może stać się krzywda - napis Game Over widzimy tylko wtedy, gdy przeciwnicy porwą dziewczynkę. Interakcja z Yordą w momencie premiery była wręcz rewolucyjna - dziewczynkę można chwycić za rękę i poprowadzić, podciągnąć, zawołać lub pochwycić, kiedy musi przeskoczyć przepaść. Wyposażono ją również w bardzo dobrze działające AI - postać nie gubi się, nie blokuje, a kiedy pozostawimy ją samej sobie, wówczas zaczyna oglądać i badać otoczenie. W czasie wędrówki gracz przemierzy wielkie sale, komnaty, ogrody oraz wieże, a twórcy w bardzo zręczny sposób wpletli w to wszystko mnóstwo zagadek architektonicznych.

 

Oprawa audiowizualna jest kolejnym atutem tego wyjątkowego tytułu. Projekty odwiedzanych miejscówek, design postaci, kolorystyka - wszystko to w ICO idealnie do siebie pasuje. Bohaterowie rozmawiają w opracowanym na potrzeby gry języku, a całość dopełnia piękna muzyka autorstwa Michiru Oshimy.

Wideo - Ico

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper