SKLEP
Star Ocean: Till the End of Time
4029V

Star Ocean: Till the End of Time

Star Ocean: Till the End of Time
  • Producent: Tri-Ace
  • Wydawca: Ubisoft
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 27.02.2003
  • Europa: 01.10.2004
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 12
  • przemoc

Star Ocean: Till the End of Time stanowi trzecią odsłonę we flagowej serii role-playów studia Tri-Ace. Deweloper podjął się współpracy z Enix, które wydało ich dzieło w lutym 2003 roku, w Japonii. Na europejskie półki sklepowe gra trafiła w październiku 2004 roku, bazując na edycji Director's Cut (na Starym Kontynencie wydawcą został Ubisoft).

Star Ocean: Till the End of Time stanowi trzecią odsłonę we flagowej serii role-playów tri-Ace. Deweloper podjął się współpracy z Enix, które wydało ich dzieło w lutym 2003 roku, w Japonii. Na europejskie półki sklepowe gra trafiła w październiku 2004 roku, bazując na edycji Director's Cut (na Starym Kontynencie wydawcą został Ubisoft).

 

Wydarzenia w Star Ocean: Till the End of Time rozgrywają się 400 lat po zakończeniu historii przedstawionej w Star Ocean: The Second Story. Tri-Ace ponownie snuje opowieść w klimatach science-fiction. Wydarzenia w większości przedstawiane są jednak na mało rozwiniętej technologicznie planecie, co oznacza, że znajdziemy tu tradycyjne motywy fantasy, charakterystyczne dla większości RPG-ów. Fabuła koncentruje się na losach Fayta Leingoda, mieszkańca planety Hyda IV, który przeciwstawia się inwazji obcej cywilizacji zwanej Vendeeni. W trakcie ataku Fayt zmuszony jest do ucieczki z planety w kapsule ratunkowej. Chłopak nie ma jednak szczęścia i nie dociera bezpiecznie do celu - jego statek rozbija się na zacofanej cywilizacyjnie planecie Vanguard III. Na jej powierzchni główny bohater zaczyna zbierać drużynę, która pomoże mu w poradzeniu sobie z agresją Vendeeni.

 

Star Ocean: Till the End of Time oferuję system walki, który łączy motywy taktyczne, kojarzące się z turowymi erpegami, z dynamiką action-RPG. Walki toczą się w czasie rzeczywistym na wydzielonych arenach; kontrolujemy tylko jednego zawodnika (pozostali sterowani są przez SI). Ataki przeciwników mogą brać na cel stan punktów HP lub MP danego zawodnika. W przypadku gdy poziom MP zostanie zredukowany do zera, bohater zaliczy knockout (w przeciwieństwie do większości RPG-ów, w których pod tym względem liczy się tylko HP). Zbyt chaotycznemu charakterowi walk zapobiega natomiast współczynnik Fury, który redukowany jest przy odpalaniu bardziej zaawansowanych kombinacji ciosów, a odnawiany m.in. gdy bohater stoi w czasie walki w miejscu.

 

Gra otrzymała dobre noty w recenzjach. Największe problemy po premierze tytuł miał w Japonii, gdzie tytuł został wydany z krytycznymi błędami, uniemożliwiającymi odpalenie go na najstarszych modelach PS2 (SCPH-10000). W 2004 roku wydana została edycja Director's Cut, która poprawiała to poważne niedociągnięcie w wersji japońskiej. Wersja amerykańska i europejska bazuje na edycji Director's Cut, która wprowadza m.in. nowe lokacje w stosunku do pierwotnej edycji gry z kraju samurajów.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme