Grandia III

Grandia III

7,6
30 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
04.08.2005
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
04.08.2005

Grandia III - opis gry

Grandia III jest grą z gatunku RPG wyprodukowaną przez Game Arts i wydaną przez Square Enix w 2005 roku na PS2. “Trójka” jest jak dotąd ostatnią odsłoną tej popularnej wśród fanów japońskich gier fabularnych serii.

Część trzecia od początku zakładała powrót do korzeni serii. Jak określił to reżyser Hidenobu Takahashi (przy “dwójce nie pełnił tej funkcji), głównymi motywami na powrót miały się stać przygoda, drama i marzenia, lecz tym razem -- w przeciwieństwie do oryginału z PS1 -- zakładano przedstawienie ich w bardziej dojrzałej atmosferze.

Głównym bohaterem Grandii III jest 16-letni Yuki, który marzy o przebyciu samolotem wielkiego oceanu okalającego główny kontynent. Jak dotychczas dokonała tego tylko jedna osoba - kapitan Schmidt, skądinąd autorytet i wzór protagonisty. Podniebne podróże to istotna część tego uniwersum, kolejną są tzw. Strażnicy, którzy przed pięcioma tysiącami lat powstrzymali wyniszczającą świat wojnę i uchronili ocalałych. Pełniąc rolę de facto bogów doglądali rozwoju świata i dzielili się swoją mądrością z wybrańcami, którzy rozumieli ich język. Katalizatorem historii jest tu spotkanie Yukiego z taką właśnie osobą, dziewczyną o imieniu Alfina.

Rozgrywka w trzeciej Grandii nie doczekała się zbyt wielu zmian względem poprzedniczek. Walki są bardzo dynamiczne mimo ich turowego charakteru. W lewym górnym rogu widnieje linia czasu, na której znajdują się ikonki odwzorowujące postacie. Gdy znajdą się one w strefie czerwonej, możemy zadecydować, jaką komendę wybrać. Do wyboru -- i to jest pewne novum -- są nie tylko combosy, ale i criticale spowalniające przeciwników.

Grandia III spotkała się z mieszanymi opiniami, co było zapewne głównym powodem nie wydania już części czwartej. Recenzenci i gracze chwaląc oprawę graficzną oraz świetny system walki, dodawali zarazem, że cała reszta razi przeciętnością, zwłaszcza fabuła, która początkowo kusi potencjałem, żeby po pewnym czasie wykazać się całkowitym brakiem oryginalności i wykorzystywaniem utartych przez serię schematów.

Wideo - Grandia III

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych