Monster Hunter
4768V

Monster Hunter

Monster Hunter
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: Electronic Arts Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.03.2004
  • Europa: 27.05.2005
  • Polska: 31.05.2005
  • Gatunek: Skradanka, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 12
  • przemoc

Monster Hunter to gra action-adventure z elementami RPG-a wyprodukowana i wydana przez Capcom na PlayStation 2. Tytuł pozwalał wcielić się w łowcę/myśliwego, którego zadaniem było po prostu zdobycie chwały i sławy poprzez wypełnianie licznych zadań. Rozgrywkę urozmaicał sieciowy tryb multiplayer dla czterech osób.

Galeria - Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter
  • Monster Hunter

Monster Hunter na dobrą sprawę nie posiada fabuły. Gracz wykonuje tu kolejne zadania, które pozwalają mu wspinać się w hierarchii łowców. Za pozostawiane przez potwory przedmioty typu rogi, łuski i kości tworzy lepszy ekwipunek, czyniąc tym samym postępy.

 

Nowych questów podejmujemy się w miejskiej gildii lub u wiejskiego starca. Zadania podzielono na cztery rodzaje: hunting, gathering, capture i event. Każdemu towarzyszy cyfra od 1 do 8. Najpierw mamy dostęp do tych z jedynką, późniejsze odblokowujemy z czasem.

 

Questy typu hunting to zadania polegają na ubiciu jakiegoś potwora (/potworów), w przypadku gathering zbieramy różne przedmioty (zioła, części potworów), a capture to próba złapania celu żywcem (należy go osłabić, ale nie zabić). Event to rodzaj zadań dostępnych jedynie w sieciowym trybie multiplayer. Mają (a raczej miały ze względu na wyłączenie serwerów) one charakter zupełnie opcjonalny, służąc przede wszystkim do zdobywania doświadczenia i rzadkich przedmiotów.

 

Łowców w Monster Hunterze można podzielić na Blademasterów i Gunnerów. Blademaster posiada dostęp do mieczy zwykłych i dwuręcznych, lanc, młotów i tarcz. Gunner z kolei ma dwie opcje - małe łuki i duże łuki. Co więcej, oręż Blademasterów może zostać natchniony którymś z żywiołów albo oprócz obrażeń nakładać także negatywne statusy.

 

Zbroje także zależą od wybranej profesji i zwykle skupiają się na odmiennych cechach. Te Blademasterów chronią przed atakami fizycznymi, a Gunnerów od ataków na bazie żywiołów. Dodatkowo niektóre z nich wpływają jeszcze na inne rzeczy, pozwalając np. szybciej wypić regenerujący zdrowie napój lub szybciej naostrzyć miecz.

 

Ważną częścią rozgrywki jest również synteza przedmiotów. Możemy w ten sposób stworzyć lepsze medykamenty (łącząc grzyby z ziołami), albo narzędzia i pułapki. Część kombinacji podpowiada gra, ale większość musimy odkryć sami.

Video - Monster Hunter

Podobne gry