SKLEP
Monster Hunter
3568V

Monster Hunter

Monster Hunter
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: Electronic Arts Polska
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.03.2004
  • Europa: 27.05.2005
  • Polska: 31.05.2005
  • Gatunek: Skradanka, RPG akcji
  • Liczba graczy: 1-4
  • od lat 12
  • przemoc

Monster Hunter to gra action-adventure z elementami RPG-a wyprodukowana i wydana przez Capcom na PlayStation 2. Tytuł pozwalał wcielić się w łowcę/myśliwego, którego zadaniem było po prostu zdobycie chwały i sławy poprzez wypełnianie licznych zadań. Rozgrywkę urozmaicał sieciowy tryb multiplayer dla czterech osób.

Monster Hunter na dobrą sprawę nie posiada fabuły. Gracz wykonuje tu kolejne zadania, które pozwalają mu wspinać się w hierarchii łowców. Za pozostawiane przez potwory przedmioty typu rogi, łuski i kości tworzy lepszy ekwipunek, czyniąc tym samym postępy.

 

Nowych questów podejmujemy się w miejskiej gildii lub u wiejskiego starca. Zadania podzielono na cztery rodzaje: hunting, gathering, capture i event. Każdemu towarzyszy cyfra od 1 do 8. Najpierw mamy dostęp do tych z jedynką, późniejsze odblokowujemy z czasem.

 

Questy typu hunting to zadania polegają na ubiciu jakiegoś potwora (/potworów), w przypadku gathering zbieramy różne przedmioty (zioła, części potworów), a capture to próba złapania celu żywcem (należy go osłabić, ale nie zabić). Event to rodzaj zadań dostępnych jedynie w sieciowym trybie multiplayer. Mają (a raczej miały ze względu na wyłączenie serwerów) one charakter zupełnie opcjonalny, służąc przede wszystkim do zdobywania doświadczenia i rzadkich przedmiotów.

 

Łowców w Monster Hunterze można podzielić na Blademasterów i Gunnerów. Blademaster posiada dostęp do mieczy zwykłych i dwuręcznych, lanc, młotów i tarcz. Gunner z kolei ma dwie opcje - małe łuki i duże łuki. Co więcej, oręż Blademasterów może zostać natchniony którymś z żywiołów albo oprócz obrażeń nakładać także negatywne statusy.

 

Zbroje także zależą od wybranej profesji i zwykle skupiają się na odmiennych cechach. Te Blademasterów chronią przed atakami fizycznymi, a Gunnerów od ataków na bazie żywiołów. Dodatkowo niektóre z nich wpływają jeszcze na inne rzeczy, pozwalając np. szybciej wypić regenerujący zdrowie napój lub szybciej naostrzyć miecz.

 

Ważną częścią rozgrywki jest również synteza przedmiotów. Możemy w ten sposób stworzyć lepsze medykamenty (łącząc grzyby z ziołami), albo narzędzia i pułapki. Część kombinacji podpowiada gra, ale większość musimy odkryć sami.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme