Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
3703V

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown

Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Premiery
  • Świat: 06.09.2005
  • Europa: 09.09.2005
  • Polska: 23.09.2005
  • Gatunek: Strzelanina tak.
  • Liczba graczy: 1-16
  • od lat 16
  • przemoc

Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown to taktyczna strzelanina wyprodukowana przez studio Red Storm Entertainemnt i wydana przez Ubisoft na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 2, Xbox i GameCube. Lockdown to czwarta część serii Rainbow Six. W odróżnieniu od poprzedników, stawia ona jednak bardziej na akcję.

Galeria - Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown
  • Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown

Akcja gry toczy się w 2009 roku. W produkcji Red Storm kierujemy specjalnym oddziałem Rainbow, który stawia czoło międzynarodowej organizacji terrorystycznej zwanej Global Liberation Front. Front wykrada niezwykle niebezpiecznego wirusa Legion, który zdolny jest znacząco przetrzebić ludzkość. Ktoś w tej sytuacji musi go powstrzymać.

 

Kierując wspomnianym oddziałem odwiedzimy różne zakątki świata, eliminując zagrożenie ze strony GLF. Jak wspomnieliśmy na wstępie, gra stawia bardziej na akcję, a nie realizm. Względem poprzedniej części serii dodano kilka nowości, np. możliwość otwarcia zamkniętych drzwi poprzez przestrzelenie zamka. Jeszcze przed właściwą rozgrywką wybieramy komandosa reprezentującego jedną z czterech klas - są to commando, spec-op, medyk i inżynier. Projekt poziomów jest dość liniowy, co znaczy, że przez większą część czasu poruszamy się z punktu A do punktu B, tylko od czasu do czasu mając większą swobodę manewru. Oczywiście motyw kierowania zespołem nie został wyrugowany z Lockdown, a nawet go poprawiono. Sterowanie zostało uproszczone, ale nie przeszkodziło to w implementacji nieobecnych wcześniej komend.

 

Pomiędzy poszczególny wersjami gry jest sporo różnic. I tak na PC zmodyfikowano strukturę poziomów by były bardziej otwarte, a na konsolach dodano bonusowe misje, w których wcielamy się w snajpera eliminującego kolejne cele. Zmiany dotyczą również multiplayera. Każda konsola posiada specjalny tryb niedostępny gdzie indziej. Na Xboxie jest to Persistent Elite Creation, który daje możliwość stworzenia postaci (/avatara) i rozwijania jej z czasem, a na PS2 dodano Rivalry, tryb, który stawia naprzeciw siebie terrorystów i antyterrorystów. Wersja na GameCube’a nie posiada funkcji sieciowych, oferując zamiast tego co-op dla dwóch graczy.

Video - Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown

Podobne gry