SKLEP
Dead or Alive 4
3527V

Dead or Alive 4

Dead or Alive 4
  • Producent: Team Ninja
  • Wydawca: Tecmo
  • Polski dystrybutor: CD Projekt
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 29.12.2005
  • Europa: 27.01.2006
  • Polska: 03.11.2006
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 16
  • seks
  • przemoc

Dead or Alive 4 jest bijatyką 3D stworzoną przez japońskiego dewelopera Team Ninja i wydaną przez Tecmo wyłącznie na konsolę Xbox 360. DoA 4 to bezpośrednia kontynuacja Dead or Alive 3 z 2001 roku, które ukazało się na pierwszej konsoli Microsoftu.

W wywiadzie dla magazynu Famitsu Xbox twórca gry, Tomonobu Itagaki, przyznał się, że spędzał 99% każdego dnia nad pracami przy DoA 4, zdarzało mu się także przespać tylko 40 minut w ciągu czterech dni. 12 maja 2005 do Sieci wyciekły pierwsze screenshoty z produkcji, a oficjalna zapowiedź tytułu miała miejsce jakiś czas potem podczas konferencji prasowej Microsoftu. Gigant z Redmond podał do wiadomości, że Dead or Alive 4 będzie tytułem startowym dla Xboksa 360. Data premiery kilka razy uległa zmianie, ostatecznie bijatyka Team Ninja ukazała się w USA 29 grudnia 2005, a w Europie niecały miesiąc później.

 

Dead or Alive 4 jest techniczną bijatyką 3D charakteryzującą się złożonym, a jednocześnie przystępnym system walki. Gracz ma do dyspozycji dwa przyciski ataku (kopniak i pięść), blok oraz chwyt. Między trzema rodzajami ataków istnieje prosta i logiczna zależność, a kluczem do zwycięstwa jest odpowiednia i szybka reakcja na ataki przeciwnika. Deweloper oddał do dyspozycji 22 zawodników, w tym trzech nowych fighterów: młodą koreańską gejszę Kokoro, szesnastoletniego Gen Fu oraz wrestlerkę Lisę. W stosunku do poprzedniej części zwiększono liczbę ciosów postaci, dodano także nowe areny zmagań. Gracz może walczyć w sześciu klasycznych trybach: Story Mode, Time Attack, Survival, Team Battle, Versus oraz DoA Online, gdzie mierzymy się z przeciwnikami z całego świata.

 

Produkcja Team Ninja nie jest konwersją z automatów, jak często ma to miejsce w przypadku japońskich bijatyk, lecz od początku pisana była z myślą o Xboksie 360. Dzięki temu prezentuje się bardzo ładnie, zarówno w kwestii wyglądu i animacji zawodników, jak i wykonania aren. Dynamiczna ścieżka dźwiękowa idealnie wpisuje się w charakter i klimat gry Tomonobu Itagakiego.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme