Scribblenauts
3686V

Scribblenauts

Scribblenauts
  • Producent: 5th Cell
  • Wydawca: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 15.09.2009
  • Europa: 09.10.2009
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Logiczna, Platformowa
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • przemoc

Scribblenauts to dwuwymiarowy puzzle platformer wyprodukowany przez niezależne studio 5th Cell na NDS-a. Grę wyróżniał w momencie premiery unikalny gameplay, w którym gracz używał słów do rozwiązywania zagadek. Tytuł odniósł spory sukces doczekując się kilku kontynuacji.

Gracz wciela się tu w niejakiego Maxwella, który musi zbierać przedmioty zwane Starites, by przejść na następny poziom. Do sterowania głównie używa się ekranu dotykowego - krzyżak i reszta przycisków służy do kontrolowania kamery i obracania obiektami. Owym unikalnym elementem rozgrywki jest możliwość przywoływania przedmiotów. Polega to na tym, że na ekranie dotykowym wpisujemy jego nazwę (musi to być rzeczownik) i natychmiast pojawia się on służąc w zmaganiach. Musimy się dostać w jakieś wyżej położone miejsce? Wystarczy, że wpiszemy “ladder”, aby dostać drabinę. Przedmioty można też ze sobą łączyć.

Obiekty, które możemy przyzwać, mogą być między innymi zwierzętami, broniami, pojazdami, przedmiotami używanymi w domu, znanymi postaciami (prawdziwymi lub fikcyjnymi), easter eggami będącymi dowodem poczucia humoru zespołu developerskiego, a nawet internetowymi memami. Łącznie wszystkich haseł jest tu kilkadziesiąt tysięcy, a gra oferuje słownik, który sprawdza pisownie słów (wspomnieć warto, że w wersji amerykańskiej i brytyjskiej poczyniono pewne zmiany, np. zmieniono znaczenie słowa “football”).

W Scribblenauts twórcy przygotowali 220 poziomów ulokowanych w 10 światach. Każdy poziom opisują gwiazdki - im jest więcej (maks. cztery), tym trudniejsze czeka nas wyzwanie. Zagadki posiadają ograniczenia dotyczące tego, ile przedmiotów danego rodzaju możemy przyzwać. W grze pojawią się dwa typy gameplayu - pierwszy to rozwiązywanie problemów (czyli innymi słowy zagadek), drugi to sekcje zręcznościowe przypominające klasyczne dwuwymiarowe platformery.

 

Produkcja 5th Cell nie posiada wprawdzie klasycznego multiplayera, ale gracze mogą tworzyć własne poziomy (na bazie tych istniejących) i dzielić się nimi wykorzystując funkcje Wi-Fi konsoli.

Podobne gry