Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
14072V

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Premiery
  • Świat: 24.10.2007
  • Europa: 27.03.2007
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Akcja, Skradanka
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • przemoc

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent to czwarta odsłona przygód Sama Fishera, pracownika organizacji "Third Echelon", której członkowie przydzielani są do wykonywania ściśle wyspecjalizowanych zadań. Wersję na PlayStation 2, Xboxa, GameCube'a i Wii przygotowywało studio Ubisoft Montreal, podczas gdy za wersję na PlayStation 3 i Xboxa 360 odpowiedzialne było studio Ubisoft Shanghai. Edycje te różnią się do siebie nie tylko strukturą misji, lecz także sposobem przedstawienia fabuły.

Galeria - Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
  • Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Fabuła gry po raz kolejny koncentruje się wokół postaci Sama Fishera. Po stracie córki bohater popadł w głęboką depresję, po czym rzucił się w wir pracy – kiedy otrzymał propozycję służby pod przykrywką, przyjął ją bez wahania. W ten sposób dostał się do więzienia Ellsworth w Kansas, w celu zbliżenia się do Jamiego Washingtona i udzielenia mu pomocy w ucieczce z zakładu karnego. Jego prawdziwym zadaniem jest natomiast infiltracja organizacji terrorystycznej JBA, wejście w posiadanie informacji na temat jej najbliższych planów i powstrzymanie przed ich realizacją. Konstrukcja gry pozwala na dokonywanie ważnych wyborów, które mają wpływ na przebieg fabuły. Wersja na PS3 i Xboxa 360 rozgrywa się w czasie rzeczywistym, podczas gdy wersja na konsole wcześniejszej generacji i Wii stanowi retrospekcję.

Rozgrywka w znacznym stopniu przypomina tę znaną z poprzednich odsłon serii. Różnice pojawiają się w momencie, w którym gracz sam wybiera, którą misję w danym momencie zamierza wykonać. Mocodawcami Fishera są bowiem zarówno NSA, jak i JBA, a wykonywanie zadań dla jednego z nich automatycznie pogarsza stosunki z drugim. Powraca również większość dostępnych w poprzednich odsłon cyklu gadżetów i elementów ekwipunku, natomiast absolutną nowością w serii są misje rozgrywane w całości w ciągu dnia. W wersji na Xboxa 360 i PlayStation 3 nie zaimplementowano jednak wskaźników hałasu i widoczności (które pojawiły się w wersji na wcześniejsze konsole i Wii) - zastąpiono je ogólnym wskaźnikiem stopnia wykrycia.

Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza, w Double Agent pojawił się również tryb multiplayer, umożliwiający zarówno rozgrywkę w trybie współpracy, jak i w trybach stawiających na rywalizację.

Video - Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Podobne gry