Monster Hunter Rise

Monster Hunter Rise

8,5
37 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 9.6
XSX|S 9.0
NS 8.6
PC 8.3
PS4 7.0
XONE 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
62 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
26.03.2021
Europa:
26.03.2021
Polska:
26.03.2021
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG akcji
Śr. czas:
62 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
26.03.2021
Europa:
26.03.2021
Polska:
26.03.2021

Recenzja redakcji

Monster Hunter Rise
Igor Chrzanowski

Igor Chrzanowski

8.5
Monster Hunter Rise - recenzja gry. Wielka przygoda na dużych konsolach
PS5 XSX|S NS PC PS4 XONE
Pokaż kolejne recenzje

Monster Hunter Rise - opis gry

Monster Hunter Rise to gra action-RPG wyprodukowana i wydana przez Capcom. Tytuł ukazał się najpierw na Nintendo Switch, a potem trafił też na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series. 

Rozgrywka - Monster Hunter Rise

Dalsza część tekstu pod wideo

Główne założenia rozgrywki Monster Hunter Rise nie uległy znaczącym zmianom względem poprzednich części. Gra pozwala nam się wcielić w łowcę, który (lub która) para się polowaniem na potwory, do czego używa najrozmaitszych rodzajów uzbrojenia, gadżetów, pułapek, a także -- jeśli jest to możliwe -- elementów otoczenia. Najczęściej działamy według następującego schematu: wytropienie potwora, walka (nierzadko nierówna, długa i zacięta), zgarnięcie nagrody w postaci lootu, a następnie wykorzystanie tego lootu do pozyskania lepszego ekwipunku, który pozwoli rozprawić się z jeszcze groźniejszymi monstrami. 

Świat Monster Hunter Rise inspirowany jest japońskimi krajobrazami i kulturą - podobnie jak oficjalnie niewydany na Zachodzie Monster Hunter Portable 3rd z PSP. Pod względem konstrukcji, tj. level designu, mamy tu natomiast do czynienia z większymi, bardziej otwartymi lokacjami (przywodzącymi na myśl te z MH World, a nie podzielone na mniejsze strefy miejscówki z Monster Hunterów wydawanych na 3DS-ie), jednocześnie oferującymi więcej możliwości w aspekcie eksploracji. 

Jedną z najważniejszych nowości jest “wirebug” - specjalny gadżet działający trochę jak często spotykana w grach video linka z hakiem, choć w rzeczywistości będący czymś więcej. Jego nazwa dość dobrze oddaje sposób działania - wypuszczając latająca owada możemy go pochwycić linką, co pozwala poruszać się w praktycznie dowolnym kierunku. Wirebug przydaje się oczywiście do wspinaczki czy pokonywania większych rozpadlin, ale można też z niego korzystać w trakcie starć z potworami.

Kolejne novum to stworzenia zwane “palamute”. Przypominają one wilki, tyle że są większe. Mogą być one naszymi wierzchowcami, pozwalając przeczesywać nawet trudny, górzysty teren bez zużywania staminy, a także pomagać podczas walk. Ich zachowanie zależne będzie wówczas od naszego zachowania. Im częściej będziemy atakować, tym częściej atakować będzie palamute.

W Monster Hunter Rise znajdziemy czternaście rodzajów broni - dokładnie te same typy oręża co w Monster Hunter World i Monster Hunter Generations. Co warto dodać, każda z nich znacząco wpływa na styl rozgrywki.

Jeśli chodzi o funkcje sieciowe, w grze dostępny jest multiplayer dla czterech graczy. Komunikację w trakcie polowań zamiast czatu głosowego umożliwią przede wszystkim wiadomości tekstowe (można je wstukiwać samemu lub skorzystać z gotowców) i gesty łowców. 

Wideo - Monster Hunter Rise

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper