Element: Space
61V

Element: Space

Element: Space
  • Producent: Sixth Vowel
  • Wydawca: Inca Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 14.02.2019
  • Europa: 14.02.2019
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG taktyczny
  • Liczba graczy: 1

Element: Space to strategia turowa z elementami RPG wyprodukowana przez argentyńskie studio Sixth Vowel. Tytuł ukazał się pierwotnie na PC, a po pewnym czasie trafił też na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Akcja rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Jest rok 2199. Minęło 150 lat od rozpoczęcia misji podboju kosmosu i sześćdziesiąt od rozpoczęcia wielkiej galaktycznej wojny między blokami państw pochodzącymi z Ziemi. Po dekadach wojowania wszystkie strony konfliktu decydują się na podpisanie traktatu pokojowego i zorganizowanie kongresu, który ma przynieść wieczny pokój. Sytuacja zaczyna się jednak gmatwać, kiedy okazuje się, że bliżej niesprecyzowane siły mają zamiar sprowokować nową wojnę. Główny bohater, kapitan statku Inspiration Christopher Pietham, postanawia wraz ze swoimi towarzyszami powstrzymać niecną intrygę, tym bardziej że sam został niesłusznie oskarżony o przeprowadzenie ataku terrorystycznego.

Pod względem rozgrywki produkcja Sixth Vowel przypomina XCOM 2. W trakcie bitew przejmujemy kontrolę nad zespołem składającym się z trzech postaci. Nasi podopieczni mogą swobodnie przemieszczać się po trójwymiarowych mapach i korzystać z różnych umiejętności, ale ich użycie regulują punkty AP. Są ich dwa rodzaje: z jednej puli korzystamy, gdy chcemy się przedostać z miejsca na miejsce, z drugiej, kiedy zamierzamy użyć jakiejś umiejętności.

Bitwy to nie wszystko. Pomiędzy starciami otrzymujemy swobodę przypominającą gry RPG. Istotne znaczenie mają także wyboru, które wpływają na to, jak potoczy się historia (może ją zwieńczyć jedno z kilku zakończeń). Podczas przygody jesteśmy w stanie zwerbować osiem postaci, z których każda posiada własne umiejętności i wątek. 

Fabułę można ukończyć w mniej więcej kilkanaście godzin, przy czym nieliniowa struktura zachęca do tego, by przechodzić grę ponownie. W ten sposób możemy uczestniczyć w nowych misjach, poznać inne postacie itd.

Do wyboru są dwa stopnie trudności: normal i extinction. W tym drugim przykładowo możemy podjąć tylko trzy próby przejścia danej misji. 

Podobne gry