Divine Divinity

Divine Divinity

8,7
12 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Larian Studios
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Otwarty świat,   RPG akcji
Premiery
Świat:
13.09.2002
Europa:
13.09.2002
Polska:
09.12.2002
Producent:
Larian Studios
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Otwarty świat,   RPG akcji
Premiery
Świat:
13.09.2002
Europa:
13.09.2002
Polska:
09.12.2002

Divine Divinity - opis gry

Divine Divinity to pierwsza poważna produkcja typu Hack and Slash od belgijskiego dewelopera Larian Studios. Opisywana gra koncentruje się na niekończących się zmaganiach sił dobra ze złem w utrzymanym w klimatach fantasy świecie Rivellonu i stanowi podwaliny pod współczesną serię 

Od najdawniejszych lat w świecie Rivellonu toczy się wojna sił dobra ze złem, w której raz po raz jedna ze stron uzyskuje przewagę, ale nadchodzi czas zmian. Plugawa organizacja Czarny Krąg rośnie  w siłę z każdym dniem i już niebawem może przypięczętować porażkę armii światłości w ostatecznej bitwie, kończąc  odwieczny konflikt i skazując świat na dominację chaosu. Gracz wciela się w Boskiego Pomazańca, wybrańca, który pod okiem czarodzieja Zandalora musi zjednoczyć wszystkich pozostałych sojuszników i powstrzymać siły zła przed zawładnięciem całym światem. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra przenosi nas do średniowiecznego świata fantasy, gdzie korupcja, intrygi i skrajne ubóstwo są na porządku dziennym. Podczas rozgrywki walczymy z przeciwnikami, podejmujemy konwersację, wypełniamy zadania oraz dokonujemy ważnych wyborów. Miejsce naszych działań stanowią ogromne, wypełnione po brzegi zawartością mapy z dziesiątkami przeciwników, misji pobocznych, sekretów i postaci niezależnych. Każda z lokacji oferuje również całkiem inne krajobrazy czy architekturę. Na przykład w krasnoludzkich osadach utrzymanych w surowym, kamiennym stylu spotkamy się z izolacjonizmem i ksenofobią, a na biednych obrzeżach regionu ze slumsami, wraz z towarzyszącym im ubóstwem oraz wysoką przestępczością. Nie zabraknie również dzikich, obfitujących w naturę leśnych ostępów, tajemniczych, pełnych skarbów jaskiń czy podziemnych nekropolii ze stojącymi na naszej drodze całymi hordami nieumarłych.

Mechanika rozgrywki stanowi tradycyjne doświadczenie w stylu action RPG,  mamy więc do dyspozycji dziesiątki różnych broni podzielonych na kilka kategorii (sieczna, obuchowa, dystansowa, itd.), elementów pancerza, a także magię wraz z 32 dostępnymi czarami i aż 96 umiejętności. Dopełnieniem sfery ofensywnej jest mnogość "skilli" pozwalających na otwieranie zamków, teleportację czy kradzież kieszonkową, szczególnie przydatną w dużych miastach. Całość skupiona jest w kilku typowych klasach postaci, tj. wojownik, mag, łotrzyk, z których każda zapewnia zgoła odmienne doświadczenia z zabawy. Przewidziano także możliwość tworzenia postaci międzyklasowych  z umiejętnościami należącymi do dwóch lub nawet wszystkich trzech kategorii.

Tytuł napędza autorski silnik 2,5D Divinity Engine wraz z unikalną swego czasu, obsługą fizyki pozwalającą na przemieszczanie czy destrukcję niektórych elementów otoczenia, czego można z kolei użyć do odkrywania różnorakich sekretów w świecie gry, a nawet modyfikacji pola walki. 

Na uwagę zasługuje również doceniona nagrodami klimatyczna ścieżka dźwiękowa stworzona przez utalentowanego rosyjskiego kompozytora Kiryła Pokrowskiego, mającego swój udział również w późniejszych produkcjach z serii Divinity. 

 

  • Długi na kilkadziesiąt godzin wątek fabularny
  • Gigantyczny, wypełniony po brzegi aktywnościami świat
  • Niemal 100 umiejętności i aż 32 czary 
  • Mnogość rodzajów uzbrojenia i pancerza
  • Dziesiątki zadań pobocznych
  • Klimatyczna, wielokrotnie nagradzana ścieżka dźwiękowa

 

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper