Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

Ocena wg platformy:

PC 7.4
PS4 8.2
XONE 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Infinity Ward
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-20
Premiery
Świat:
25.10.2019
Europa:
25.10.2019
Polska:
25.10.2019
Producent:
Infinity Ward
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strzelanina FPP
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-20
Premiery
Świat:
25.10.2019
Europa:
25.10.2019
Polska:
25.10.2019

Recenzja redakcji

Call of Duty: Modern Warfare – recenzja gry. Czy pociągniesz za spust?
Wojtek Gruszczyk

Wojciech Gruszczyk

9.0
Call of Duty: Modern Warfare – recenzja gry. Czy pociągniesz za spust?
PC PS4 XONE

Call of Duty: Modern Warfare - opis gry

Call of Duty: Modern Warfare to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez studio Infinity Ward i wydana przez Activision Blizzard. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Fabuła

Dalsza część tekstu pod wideo

W odróżnieniu od Call of Duty: Black Ops 4, czyli poprzedniej części serii, Modern Warfare posiada pełnowartościową kampanię fabularną, która w założeniach twórcy ma przedstawić prawdziwy wymiar wojny - bez upiększeń i bohaterszczyzny.

Wbrew temu, co sugeruje tytuł gry, produkcja Infinity Ward to nie remake Call of Duty 4: Modern Warfare, choć w obu przypadkach istnieją pewne punkty wspólne, np. postacie. Kampania składa się z dwóch części. W pierwszej głównym bohaterem jest sierżant Kyle Garrick z brytyjskiej armii, druga koncentruje się z kolei na Alexie, agencie CIA. Podczas zmagań odwiedzamy różne zakątki świata, jak Londyn czy Bliski Wschód.

Rozgrywka

Jak wspomniano, jednym z założeń twórców było realistyczne ukazanie wojny. Rzecz nie sprowadza się tylko do przedstawienia ‘mocnych’, sugestywnych scen, ale też ma przełożenie na rozgrywkę. Po pierwsze, podczas operacji musimy mieć wzgląd na NPC-ów znajdujących się w okolicy. Należy działać tak, aby nie cierpieli cywile. Na koniec misji jesteśmy oceniani. Im mniejsze straty wśród ludności, tym wyższa ocena, a to z kolei przekłada się na nagrody. Po drugie, mamy możliwość podejmowania wyborów. Nie wpływają one na bieg głównego wątku, ale zmieniają np. przebieg konwersacji. Po trzecie: zadania będzie można realizować niekiedy na różne sposoby.

Pewne zmiany zaszły też w multiplayerze. Większy nacisk położono na eksplorację, istotne znaczenie ma wyważanie drzwi, podczas korzystania z noktowizora nie mamy dostępu do HUD-a, a poza tym usunięto także minimapkę. Z trybów na uwagę zasługuje Ground War, w którym można staczać bitwy na wielką skalę z udziałem ponad 100 graczy (nie mylić z battle royale), czy zupełnie nowy Gunfight, gdzie w zabawie uczestniczą dwa zespoły liczące po dwie osoby, a jedna runda trwa czterdzieści sekund.

Bardzo duży nacisk położono też na modyfikacje broni. Niektóre z nich można usprawnić ponad czterdziestoma dodatkami.

Modern Warfare to pierwsza część od czasu Call of Duty: Ghosts, w której nie ma trybu Zombie. Zamiast tego jest nastawiony na kooperację Spec Ops, którego wątek fabularny powiązany jest z singlową kampanią (tak jak zresztą multiplayer). 

Wideo - Call of Duty: Modern Warfare

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (46)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper