SKLEP
Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści
857V

Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści

Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści
  • Producent: CD Projekt RED
  • Wydawca: CD Projekt RED
  • Wersja językowa: Polska Pełna
  • Premiery
  • Świat: 23.10.2018
  • Europa: 23.10.2018
  • Polska: 23.10.2018
  • Gatunek: RPG, Karciana
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak

Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści (ang. Thronebreaker: The Witcher Tales) to produkcja stanowiąca połączenie gry RPG i karcianki, za której stworzenie odpowiadało CD Projekt RED. Tytuł ukazał się na PC, PS4 i Xbox One. Początkowo był on planowany jako tryb fabularny do Gwent: The Witcher Card Game.

Wojna Krwi pozwala nam odwiedzić ponownie uniwersum Wiedźmina, przy czym tym tym razem historia koncentruje się nie na Geralcie (choć ten pojawia się gościnnie), tylko na Meve, królowej Lyrii i Rivii, krewnej Foltesta z Temerii i Calanthe z Cintry. Bohaterkę poznajemy, gdy wraca do rodzinnych stron, a te -- jak się okazuje -- wstrząsane są przez niespotykany wcześniej chaos. W obliczu nadciągającej inwazji nilfgaardzkiej Meve jeszcze raz musi wkroczyć na wojenną ścieżkę.

Jak wspomniano na wstępie, Wojna Krwi miała być pierwotnie trybem fabularnym do Gwinta, ale projekt z czasem znacząco się rozrósł. Słowem, mamy tu do czynienia nie tylko karcianką. Oprócz tego tytuł oferuje eksplorację rodem przywodzącą na myśl klasyczne komputerowe RPG, podczas której zbieramy surowce, napotykamy NPC, by następnie za pomocą złota, drewna i żołnierzy móc rozbudowywać swoją bazę oraz armię. Istotne jest również podejmowanie ważkich decyzji mogących wpłynąć na bieg narracji.

Karcianka oczywiście jest obecna i stanowi integralny element całości, ale w całym systemie zaszły pewne względem np. Wiedźmina 3. Wszystkie starcia odbywają się w czterech rzędach (po dwa dla gracza) i choć nadal obowiązuje zasada do dwóch wygranych rund, to jednak bardzo często napotykamy na skrócone pojedynki, w których widnieje stan jeden do jednego, a my musimy zwyciężyć w decydującym starciu. Niejednokrotnie nie możemy opierać się na swojej talii, ponieważ w zagadkach możemy otrzymać „predefiniowany” zestaw kart – przykładowo zaledwie siedmiu żołnierzy - i za ich pomocą musimy rozwiązać problem. Co więcej, starcia nie zawsze sprowadzają się do pokonania rywala. Wytyczne bywają różne. Od czasu do czasu musimy przepchać postać na wybrane pole, wyeliminować tylko jedną z kilku kart, zniszczyć zaporę... 

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme