Tunic

Tunic

7,7
22 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 7.7
XSX|S 7.9
PC 7.7
PS4 -
XONE 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Andrew Shouldice
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Przygodowa
Śr. czas:
21 godzin
Premiery
Świat:
16.03.2022
Europa:
16.03.2022
Producent:
Andrew Shouldice
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Przygodowa
Śr. czas:
21 godzin
Premiery
Świat:
16.03.2022
Europa:
16.03.2022

Tunic - opis gry

Tunic to przygodowa gra action-adventure inspirowana serią The Legend of Zelda, za której produkcję odpowiadał Andrew Shouldice. Tytuł ukazał się na konsolach Xbox One, Xbox Series, PS4, PS5 oraz komputerach.

Rozgrywka - Tunic

Dalsza część tekstu pod wideo

Tunic, jak wspomniano na wstępie, mocno inspiruje się grami z serii The Legend of Zelda, zwłaszcza tymi starszymi (dwuwymiarowymi) ze szczególnym wyróżnieniem Link’s Awakening. Zmagania rozpoczynają się tutaj bez słowa wstępu. Produkcja Andrew Shouldice’a pozwala nam się wcielić w dzielnego, małego liska, który odzyskuje przytomność na brzegu morza. Kim jest, gdzie się znalazł - na te pytania odpowiedź będziemy zmuszeni odnaleźć sami. Sprawy nie ułatwia, iż główny bohater nieustannie styka się z zupełnie obcym językiem.

Gameplay Tunic garściami czerpie z dwóch źródeł - pierwsze to oczywiście The Legend of Zelda, drugie to gry studia FromSoftware. Podobieństwa z serią autorstwa Nintendo to estetyka i struktura. Nasz podopieczny uzbrojony jest w skromny mieczyk i tarczę, z pomocą których musi sobie radzić w niegościnnym środowisku. Wraz z postępami protagonista zdobywa nowe bronie i umiejętności, te zaś pozwalają odblokowywać dostęp do zamkniętych wcześniej zakątków wyspy. 

Podobieństwa z grami From rzucają się natomiast w oczu w przypadku systemu walki. Stopień trudności jest tu domyślnie wysoki, co kontrastuje z bajkową estetyką. W trakcie starć duże znaczenie odgrywa wskaźnik stamina regulujący korzystanie z uniku i tarczy - jeśli ją stracimy, podopieczny nie będzie się mógł przez chwilę bronić. Stamina nie utrudnia jednak korzystania z umiejętności ofensywnych, zachęcając do bardziej agresywnych postaw.

W Tunic zaimplementowano także patent z Sekiro: Shadows Die Twice. W niektórych miejscach, tj. niewielkich świątyniach, możemy zregenerować zdrowie i uzupełnić medykamenty, jednak oznacza to też, że odrodzą się przy okazji wszyscy ubici przeciwnicy. 

Wideo - Tunic

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper