Pułapki bez wyjścia w grach
W czasach 8/16 bitowych nie grając z opisem, łatwo można było podjąć błędną decyzje z której nie zdawaliśmy sobie sprawy, przez tą decyzje, należało zacząć grę od nowa. Oto moja lista gier z takimi pułapkami
Przygodówki (Sierry, Kajko i Kokosz)
W tamtych czasach wiele przygodówek umożliwiało przejście do następnej sekcji bez zebrania wszystkich koniecznych przedmiotów, jeśli więc np. nie kupiłeś olejku do opalania w Larrym 2, bądź nie przywiązałeś kłody w Kajko i Kokoszu, czekała cię przykra niespodzianka
Reunion (1994) Amiga, PC
Liniowa gra strategiczna, w której wiele technologii zdobywaliśmy podejmując decyzje, jeśli więc np. nie kupiliśmy w odpowiednim momencie Battle Tanków, przepadały one na zawsze, i trzeba było rozpocząć grę od nowa
Zorro
Pod koniec gry schodzimy do podziemia, właściwą drogę wskazują worki ze złotem, jeśli je po drodze zebraliśmy, to o ile nie zapamiętaliśmy drogi, to musimy zaczynać jeszcze raz, wskutek zabawnego twistu, zostajemy zmuszeni do pokonania tej samej trasy.
A jakie Wy pamiętacie gry z takimi pułapkami, które zmuszały do ponownego rozpoczęcia gry?