Ad Vocem do Realizmu i Grywalności...

BLOG
471V
Ad Vocem do Realizmu i Grywalności...
Marcellus78 | 03.01.2016, 13:38
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

W tym krótkim wpisie chciałbym odnieść się do kluczowych spraw które narosły pod wyżej wymienionymi tematami. Oczywiście cieszę się że wzbudziły tyle dyskusji i spostrzeżeń o których ja nie miałem pojęcia. Pojawiły się również bardzo fajne wpisy dotyczące zachowania się broni podczas działań na prawdziwym Polu Bitwy.
 

         Dyskusje poszył czasem  w dużo szerszym kierunku - z jednej strony to dobrze, bo dały mi kilka pomysłów na art. ale z drugiej wprowadziły trochę konfliktów i nieporozumień - a może mi się tylko wydaje....

A więc do rzeczy...

0. Nie jest moim celem aby rozstrzygać która gra  jest lepsza lub gorsza, jak również bardzo mało odnoszę się do kampanii - w tym wszystkich najważniejszy jest dla mnie Multiplayer.

1. Jestem graczem który gra na PC - nie dla wszystkich widziałem że było to jasne - więc wyjaśniam.

2. Jeśli chodzi o realizm, to art. miał dotyczyć ogólnych spostrzeżeń które wyciągnąłem sobie po latach gry w takie pozycje. Nie skupiam się na konkretnych grach, bo każda ma swoje zalety i wady. Chciałbym aby powstała gra która po prostu będzie zawierała te proste elementy które dadzą nam pewien realizm, uczciwość - szczególnie w rozgrywce multiplayer - oraz przyjemność z grania czyli:

  • dostosowany do danej broni i realny ricoil,
  • headshot zabija na jeden strzał nie zależnie od trybu,
  • przygwożdżenie na dobrym i uczciwym poziomie,
  • uczciwość w zdobywaniu fragów po przez dopasowanie skuteczności pocisków, czyli ich mocy obalającej,
  • usunięcie mitu, że Shotgun zabija na strzała z odległości większej niż 2 metry - co bardzo często się zdarza np. SPAS,
  • wprowadzenie szoku, ogłuszenia, oślepienia czy podwyższonej adrenaliny - częściowo już stosowane w grach,
  • opad kuli w karabinach snajperskich itd.
  • kondycja podczas poruszania się dopasowana do klasy/sprzętu - odczucie ciężkości sprzętu.

3. Nie chcę aby gry były do bólu realne ale aby zawierały elementy których ewidentnie brakuje - przez co gry i rywalizacja w sieci często irytują.

4. Tak gry mają bawić ale co to za zabawa kiedy jesteś oszukiwany na każdym praktycznie kroku??

5. Gry nigdy nie będą jak Prawdziwe Pole Bitwy gdzie występuje strach o własne życie to normalne - ja skupiam się na produkcie za który płacimy kasę i chcę aby był realny, przyjemny i uczciwy.

6. Giovanne napisał:

"Najważniejsze nie zależy mi na rzetelnym realiźmie, chciałbym aby gra była możliwie jak najbardziej realna, ale znów nie na tyle by ten realizm zabijał gameplay. Realna fizyka, zniszczenia, dźwięki, wygląd otoczenia, żołnierzy, broni, na takich rzeczach mi zależy. Realne walki nawet jeśli komuś udałoby się odwzorować to po pierwsze byłaby to nuda, a po drugie męczarnia. Nie tego oczekuję od gier".

Zgadzam się z Tobą jak najbardziej w tym co napisałeś - ale czy nie dostrzegasz tych wszystkich elementów o których wspomniałem w pkt. 2? Nie chodzi mi o kompletny realizm ale pewne elementy które szwankują i wkurwiają w rozgrywkach multiplayer czyniąc je grą szczęścia a nie skilla.

7. Jeśli chodzi o grywalność to mam na myśli stopień, w jakim gra dostarcza przyjemności i zabawy - nic więcej i nic mniej - tym bardziej nie wiąże z nią grafiki. Grafika to tylko jeden z przykładów na odwrócenie ról w dzisiejszej produkcji gier - ma być mega ładnie a nie grywalnie.

8. Również w tym temacie nie rozstrzygam która gra jest lepsza lub gorsza - bo to temat rzeka - skupiam się bardziej na rozgrywkach multi hm może faktem jest że należało to bardziej podkreślić.

9. Fabuła w grze jest bardzo ważnym - jak nie kluczowym elementem - i oczywiście wpływa na grywalność - jak również wchodzi w to mechanika oraz realizm rozgrywki.

10. Dla mnie kluczowe są tryby multi - bo tak naprawdę jest to najważniejszy element każdego ostatnio wydawanego FPS - i pod tym względem starałem się zanalizować dane elementy rozgrywki.

Pamiętajcie...

            To tak pokrótce chciałem się odnieść do spraw które pojawiły się w dyskusjach pod artami. Pamiętajcie jednak, że to wszystko są tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia, gościa który gra  w FPSy od 1992 roku....

A na koniec Życzenia Noworoczne dla Wszystkich:

Oceń bloga:
4

Czy przeszkadzają Ci artykuły Pecetowca na tym Portalu?

Tak - ponieważ to tylko Portal dla Konsolowców!
32%
Nie - dobrze jest usłyszeć i przeczytać punk widzenia Pecetowca!
32%
Pokaż wyniki Głosów: 32

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper