Ancestors Legacy - odpowiedzi na pytania użytkowników PPE

BLOG O GRZE
1292V
Ancestors Legacy  - odpowiedzi na pytania użytkowników PPE
Maciej2801 | 07.02.2018, 17:47
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Jakiś czas temu postanowiłem zebrać pytania od użytkowników PPE na temat nadchodzacej produkcji Ancestors Legacy od gliwickiego studia Destructive Creations.



 

 

 Venom Snake 

Jak to jest z ludźmi pracującymi w firmie, każdy ma pokończone odpowiednie szkoły przygotowujące na dane stanowisko? Czy papierek z uczelni jest raczej dodatkowym atutem, niż główny czynnikiem podczas zatrudniania?

  • Raczej dokładnie odwrotnie. Nie wszyscy mają studia, a jeśli mają, to raczej nie kierowali się tym przy wyborze kierunku. Gry dziś można robić w dowolnym wieku i nawet samemu. Studia warto wybrać takie jakie się ma zainteresowania.

 pawel 1 

Jakimi dokładnie słowiańskimi plemionami będziemy mogli zagrać w kampanii słowiańskiej ?

  • Fabularnie, grać będziemy w czasie gdy np. Mieszko I zjednoczył różne plemiona słowiańskie, ale jednostki, którymi gracz kieruje nie są podzielone na różne plemiona. Są to po prostu Słowianie.

Czy będzie większa różnorodność wojowników, bo jak na razie to taka trochę wojna klonów 

  • Tak, będzie. W open becie jest sporo więcej postaci niż było poprzednio. Nie będzie natomiast przypadku, że w jednostce (10 postaci), każda będzie różna – to jest poza naszym zasięgiem.

 siarkus 

Kampania dla poj. gracza, czy tryb wieloosobowy - na który element kładziony jest nacisk przy tworzeniu gry?

  • Oba są równie ważne – nie mamy takiego komfortu, żeby robić grę z założeniem, że jeden z trybów jest mniej dopracowany.

Jak długo powstaje Ancestors Legacy?

  • W tej chwili ok. 2,5 roku.

Czy zagramy w roku 2018?

  • Tak, 22-go maja 2018 premiera.

Jakie elementy mechaniki wyróżniają Ancestors Legacy na tle innych gier RTS? Oryginalnie wygląda zastawianie pułapek i postawy oddziałów. Czy coś jeszcze?

  • Jest tego cała masa, ciężko mi wymieniać konkretne mechaniki. Polecam zerknięcie do instrukcji (https://doc.destructivecreations.pl/Manual.pdf) i zagranie w otwartą betę. Na pewno oprócz pojedynczych mechanik w bebechach gry, mamy też grubsze rzeczy jak ciekawa Action Camera, jak nietuzinkowe sterowanie padem…

W grze mają znaleźć się cztery nacje (m.in. Słowianie). Czy każda z nich będzie miała, podczas swojej kampanii, własne utwory muzyczne, inspirowane daną nacją?

  • Tak, jak najbardziej.

Czy Tomek Gop, oprócz bycia twarzą Ancestors Legacy, bierze udział w czynnym tworzeniu/projektowaniu gry?

  • Nie znam się na RTS tak jak na innych gatunkach gier, także przede wszystkim staram się nie przeszkadzać!  Ale tak, są rzeczy, przy których się udzielam, np. niektóre elementy fabularne jak dialogi.

Jeżeli odpowiedź na powyższe pytanie brzmi twierdząco, to czy udało się do RTS przemycić jakikolwiek pomysł inspirowany serią Souls?

  • Nie jest to naszym celem.

Czy Tomek Gop poczuł się już dobrze w gatunku RTS? 

  • Zaskakująco dobrze. Ale ciągle lamię.

 Keymutha 

Jeżeli gra ukaże się na konsoli(ach) - dacie wsparcie dla myszki/klawiatury, czy będzie tylko opcja grania na padzie?

  • Nie implementujemy celowego wsparcia dla klawiatury i myszy na konsolach – gamepad jest jednym z natywnych kontrolerów w grze, także nie widzimy takiej potrzeby.

Jak dobrze wiemy, obsługa klawiatury/myszki jest możliwa, a za przykład może Nam posłużyć gra wydana między innymi na PS3 - Unreal Tournament 3, która bez zbędnych kombinacji obsługiwała key + Mouse ?

  • To prawda, jest możliwa. My jednak nie skupiamy się na tym, aby implementować klawiaturę i myszkę na XBOX One. Taka implementacja nie jest trywialna i wymaga sporo pracy.

Czy Wasza gra będzie dostępna również w wersji pudełkowej ? Jeżeli tak, to czy planujecie jakieś wydanie kolekcjonerskie?

  • Tak, mamy w planach wersje pudełkowe (na razie na PC, konsole pewnie później) i myślimy też nad kolekcjonerką.

Aktualnie widzę, że jest już dostępna na platformie Steam ze statusem - wkrótce.
Planujecie jakieś zamknięte testy przed oficjalnym wydaniem ?

  • Tak, wczoraj ruszyła otwarta beta. Zapraszamy: http://store.steampowered.com/app/720380/Ancestors_Legacy_Multiplayer_Open_Beta/

Igor Chrzanowski 

Ile czasu spędziliście na przygotowaniach merytorycznych - źródła historyczne, filmy, książki itp.

  • Miesiące pracy, książek i rysunków.

Co było inspiracją do wskoczenia w nowy gatunek i tę tematykę

  • Większość twórców gry lubi gatunek RTS i często w niego grywa. Ponieważ mamy też własne pomysły na coś świeżego (np. animacje), czujemy że mamy też coś do powiedzenia. 

Wiadomo, że Harted i IS Defense były zmyślnymi grami, które miały na celu tylko zrobić wam rozgłos i dać na nim zarobić. Czy zatem jesteście w pełni zadowoleni z tego, jak zadziałała wasza strategia?

  • …wystarczająco.

Pozyskanie Tomasza Gopa było dużym krokiem naprzód. Jaka jest waszym zdaniem 1, najważniejsza rzecz, której was nauczył?

  • To pytanie do zespołu raczej niż do mnie, ale ze swojej strony zapewniam, że zespół jest na tyle dojrzały, że nie musiałem ich niczego uczyć. Z resztą, świetnie uczą się sami!

Czy planujecie jakieś DLC do gry ?

  • Tak, nie znamy jednak jeszcze szczegółów.

Na jakiej grze wzorowaliście się z mechaniką gry ?

  • Dobrze opisał to IGN: Company of Heroes, tylko w średniowieczu.

Planujecie wydać edycję na PS 4 ? Bo na razie zapowiedziana jest tylko edycja na PC i X0.

  • Bardzo byśmy chcieli. Kiedyś.

Ile misje będą miały kampanie ? Na jedyny ze streamów mówiliście iż kampania angielska zawiera 5 misji. Każda kampania będzie miała po tyle misji ?

  • Każda kampania to pięć misji. Każda z nacji ma po dwie takie kampanie (czyli 40 misji w sumie). Natomiast istnieje ryzyko, że nie wszystkie z ośmiu kampanii będą skończone na premierę, w związku z czym możliwe, że jedną lub dwie z tych ośmiu kampanii wydamy jako darmowe uaktualnienie gry po premierze.

Czy nacje będą mówiły w swoim języku ? Czy wszyscy po angielsku z naleciałościami danego języka ?

  • Na pewno nie zabraknie w grze natywnych języków nacji. Natomiast same dialogi i elementy kluczowe fabularnie nagrywamy po angielsku.

Wiadomo iż gra wychodzi w Q2 2018 czy nie lepiej przesunąć jej na okres ogórkowy ( wakacje ), aby zwiększyć jej sprzedaż i uciec z zalewu hitów, które z reguły wychodzą w Q2 ?

  • Sezon ogórkowy nazywa się tak dlatego, że gry się w nim nie sprzedają. Nie ma wtedy szans na „wybicie się z zalewu hitów”, bo wtedy ludzie nie interesują się premierami. Statystycznie.

Jak przebiega wam współpraca z wydawca 1 C ? W Polsce samodzielnie wydacie grę czy pomoże wam polski oddział 1 C czyli Cenega ?

  • Zarówno z 1C jak i z Cenegą pracuje nam się bardzo dobrze – naprawdę obie firmy bardzo się starają, żeby gra nie tylko dotarła na każdy z rynków, ale też żeby na każdym z nich miała jakiś ciekawy, lokalny smaczek.

Nie myśleliście może nad kolekcjonerką lub limitowaną z ładnym artbookiem w twardej oprawie, muzyką z gry na płycie i np. Światowidem z Drewna ?

  • Kolekcjonerka jest w planach. Nie będzie to pewnie rzeźba Światowida, ale oprócz artbooka i ścieżki dźwiękowej, na pewno spróbujemy wrzucić do niej coś „ekstra”. 

Czy każda nacja będzie miała osobny utwór muzyczny i inny interfejs ?

  • Tak i tak. 

Z góry dziekuje Tomaszowi Gopowi za poświęcony czas i chęć współpracy przy tym Q&A.

 

Oceń bloga:
7

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper