Blog użytkownika Maciej2801

Maciej2801

Maciej2801 Maciej2801 30.12.2015, 17:00
Mafia City of Lost Heaven
1621V

Mafia City of Lost Heaven

Illusion Softworks
Powstała w 1997 roku z inicjatywy Petra Vochozki. Najpierw pod nazwą.Główna siedziba studia znajduje się w Brnie w Czechach. .W wyniku zwolnień i restrukturyzacji pod koniec 2014 roku zlikwidowano oddział firmy znajdujący się w Pradze. Poważnie zredukowano liczbę pracowników w Czechach, przenosząc ich pewną część do nowo utworzonego studia 
Hangar 13 w Novato (Kalifornia, USA), gdzie zajmują się kolejną częścią serii - Mafią III.

Na poczatku chciałbym napisać jaki był mój pierwszy kontakt z grą Mafia The City of Lost Heaven. Było to w podstawówce i w okresie kiedy dostałem nowy komputer rok wcześniej Duron 900 Mhz i zaczalem poznawać nowe gry od naszych braci Czachów, najpierw był Original War, Operation Flashpoint a potem dzieki Play It poznałem Mafie dla mnie najlepszą grę dekady. Warto wspomnieć iż gra miała premierowo bardzo bogate wydanie od PLAY IT, które zbanczyło przy premierze SPLINTER CELL z którym były jaja bo okazało się ze na płytach była ponoć wersja BETA gry nagrana ale to opowiesc na inna historie.

Warto zauważyć iz na pudełku jest scena śmierci Pauliego z wersji beta gry.

Kiedy odpaliłem grę i zobaczyłem to intro zakochałem sie w tej grze i pierwszej Mafii będe bronił jak lew do końca

Historia

Gracz wciela się w postać Thomasa Angelo – taksówkarza w fikcyjnym mieście Lost Heaven, który przez nieoczekiwany obrót spraw miał możliwość wstąpić do rodzinnej organizacji przestępczej – mafii. Cała akcja jest opowiedziana w formie retrospekcji podczas rozmowy głównego bohatera z detektywem. W rozmowie, w zamian za ochronę oraz status świadka koronnego, mafiozo wyjawia co raz to nowe sekrety przestępczego światka Dona Salieriego. Gracz ma możliwość kierowania postacią przestępcy podczas ww. wspomnień. Akcja gry rozgrywa się w mieście – Lost Heaven (wzorowanym na ChicagoNowym Jorku i San Francisco) w latach 1930-38, filmowy epilog dotyczy też akcji do 1951 roku, aczkolwiek gracz nie bierze już czynnego udziału w grze.

Bohaterowie

Podczas grania spotkamy około pięćdziesiąt postaci. Każda postać została szczegółowo stworzona. Programiści IS zadbali o każdy, nawet najmniejszy szczegół. Bohaterowie wyglądają oszałamiająco realnie. Autorzy zadbali nie tylko o wygląd postaci, lecz również o ich ruchy oraz poziom AI. Z każdą postacią będziemy mogli porozmawiać. Aby jeszcze bardziej odwzorować „gangsterskie klimaty”, firma IS zadbała o profesjonalnych aktorów, którzy znakomicie podłożyli głosy głównym postaciom.

Thomas Angelo

Postać, która przez całą grę sterujemy. Początkowo sympatyczny i miły taksówkarz. Z czasem pnie się w hierarchii rodziny Salieri, zdobywając szacunek w mieście. Pomimo fali przemocy i nienawiści, jaka otacza jego osobę, potrafi docenić przyjaźń i udaje mu się odnaleźć miłość.

Don Salieri

Szef mafii, do której dołączył Tommy. Jest on starszym mężczyzną pozbawionym najmniejszych skrupułów. Dzięki swojej inteligencji, jako młody chłopak szybko dorobił się majątku. Najważniejszy jest dla niego w życiu interes. Twardo jednak trzyma się swoich zasad, przez co nie ma skrupułów wobec zdrajców. Przez całą grę zleca nam kolejne coraz to trudniejsze zadania.

Frank Colletti

Prawa ręka Dona Salieri oraz księgowy rodziny. Najlepszy przyjaciel szefa. Wierny przyjaciel. Na pierwszym miejscu stawia jednak swoją rodzinę. Dla nich jest gotów zdradzić nawet swoich przyjaciół. Pomaga również wyjść z kłopotów Thomas’owi.

Paulie

Jeden z liderów rodziny Salieri. To on wraz z Samem zmienia życie naszego bohatera. Paulie jest bezwzględny w swoich poczynaniach, jednak zawsze stara się zarobić jak największą ilość pieniędzy, często nie zważając na konsekwencje. Towarzyszy nam w niektórych misjach.

Sam

Jeden z przyjaciół Toma. Początkowo wraz z Paulie’m wprowadza nas do rodziny. Towarzyszy nam w wielu misjach. Bezgranicznie oddany swojemu szefowi. Lojalność stawia powyżej przyjaźni. Bez najmniejszych skrupułów potrafi zabić najlepszego przyjaciela.

Vincenzo

Spec od broni w rodzinie Salieri. To dzięki niemu na każdą misję wychodzimy doskonale uzbrojeni.

Ralph

Mechanik rodziny. Swój warsztat ma na podwórku za barem Salieri’ego. Nie grzeszy inteligencją i się jąka. Doskonale zna się jednak na samochodach. Uczy nas kraść auta i dba o to, żebyśmy na każdą misję mieli, czym jechać.

Luigi

Barman w barze Salieriego. Doskonale gotuje. Ma cudowną córkę o imieniu Sara.

Sarah

Córka Luigi’ego. Poznajemy ją podczas jednej z misji. Nękana jest przez jeden z osiedlowych gangów. Uratowana przez Tommy’ego zakochuje się w nim i rodzi mu dzieci. Nie wie jednak o prawdziwej pracy, jaką wykonuje jej ukochany. Wierna Thomas’owi.

Lucas Bertone

Przyjaciel Ralph’a. Poznajemy go podczas jednej z misji. Ma swój własny warsztat samochodowy. Podczas gry w „wolnej jeździe” możemy wpaść do niego naprawić swoje auto. Również podczas grania w „nową grę” mamy sporo z nim do czynienia. Często dostajemy od niego specjalne zadania, za które otrzymujemy ciekawe samochody.

Don Morello

Boss konkurencyjnej rodziny. Niegdyś przyjaciel Salieri’ego, jednak teraz śmiertelny rywal. W przeciwieństwie do Salieri’ego barbarzyńsko okrutny. Nie boi się policji i potrafi zabijać na oczach zwykłych mieszkańców. Całe miasto boi się go. Jest nieobliczalny w swoich poczynaniach.

Sergio Morello

Brat Morello. Jak większość gangsterów jest bezwzględny. Ma również wielkie szczęście, które wielokrotnie mu pomaga wyjść ze sporych opresji.

Norman

Detektyw, który przekonuje Thomasa do zeznawania przeciwko rodzinie Salieri. Bardzo dociekliwy. Nie wzruszają go opowieści o śmierci wielu osób. Bardzo chłodny i nieprzyjemny.

Miasto

Lost Heaven, bo taką nazwę nosi miasto w którym gramy, dzieli się na 9 dzielnic:

Little Italy

Tutaj znajduje się bar Salierego. To tu zazwyczaj omawiane są cele misji, tu dostajemy samochody i broń.

Works Quarter

Dzielnica robotnicza. Tu żyją najbiedniejsi ludzie. Ważnym miejscem w tej części miasta są doki w których wykonamy ważną misje (zabijemy brata Morello - Sergio) i mniej ważną misje (ukradniemy cygara). Pomimo biednego wyglądu dzielnica ma swoje uroki, można w niej podejrzeć jak kiedyś ludzie zarabiali na życie.

ChinaTown

W chińskiej dzielnicy nie ma nic ciekawego prócz wyglądu domów.

Central Island

Wykonujemy tu sporo misji - m.in. likwidujemy radnego z wieży więzienia czy odbieramy trunki z tutejszego garażu. Toczy się tu też finalna misja. Taka niby mała wysepka a ile znaczy w naszej drodze w rodzinie mafijnej. Bardzo lubię tu wejść do tramwaju i jeździć sobie wokoło.

New Ark

W New Ark znajduje się miejski szpital do którego dowoziliśmy pasażera taksówki. Swoją siedzibę ma tu mafia Morello. Niejednokrotnie odwiedzamy tu warsztat Lucasa Bertone, który w zamian za przysługę dawał nam namiary na nowe auta.

DownTown

Ta dzielnica podoba mi się ze względu na dostęp do rzeki. Wykonujemy tu napad na bank który przesądził o losach bohaterów i wysadzamy biuro wcześniej zabitego dyrektora hotelu Corleone.

Hoboken

Hoboken - to tutaj jako taksówkarz zaczynamy grę. Swoje magazyny ma tutaj rodzina Salieri. W jednej misji Paulie pokazuje nam sklep Żółtego Pita.

Oakwood

Oakwood jest to ładna dzielnica domków jednorodzinnych, sprawia wrażenie bardzo spokojnej części miasta. Znajduje się tu kościółek, kort tenisowy i szkoła. Podoba mi się tutejsze rondo. Tutaj będziemy mieli domek w Jeździe Ekstremalnej. Niedaleko stoi latarnia morska.

Oak Hill

Najmniejsza a zarazem najbogatsza dzielnica miasta. Położona jest ona bardzo wysoko. Jeżdżą tu drogie samochody, możemy tu również zobaczyć okazałe wille. Wykonujemy tu misję ''Odwiedziny u bogaczy".

Policja

Policjanta patrolującego ulice miasta poznać można bardzo łatwo. Niebieski uniform składający się z marynarki przepasanej skórzanym pasem i spodni oraz czapka w tym samym kolorze powinny być dla nas znakiem ostrzegawczym. Po bliższym przyjrzeniu się zauważamy również odznakę w kształcie gwiazdy oraz dodatkowy cieńszy pasek ułatwiający noszenie broni w kaburze przy lewej nodze. Ważnym atutem rozpoznawczym jest powolny krok oraz zawsze wyprostowana sylwetka z wysoko uniesioną głową.Patrole uliczne u pasa noszą rewolwer S&W Model 10 M&P. W pojedynkę nie jest to groźny oręż, biorąc pod uwagę również umiejętności strzeleckie funkcjonariuszy na dalekim dystansie, które stoją na niezbyt wysokim poziomie. Kiedy jednak sprawimy więcej problemów, zza okien policyjnych samochodów wyglądać będą lufy kalibru 16 pochodzące od ośmiostrzałowych strzelb. Śrutówki tego samego typu posiadać będą także ludzie stojący przy blokadach dróg. Dołączą do nich również koledzy z Thompsonami w rękach. Gdy zerkniemy do policyjnych kabur, podczas pewnej misji o wdzięcznej nazwie, znajdziemy wspomniane wcześniej rewolwery oraz dwa rodzaje Coltów - Detective Special i 1911. Spotkamy też mundurowego z piekielnie celnym i śmiercionośnym karabinem Springfield. Warto dodać, że policjanci, którym skończy się amunicja, zrobią wszystko, aby nas wyeliminować, więc rzucą się w naszym kierunku nawet z gołymi pięściami!

 

Policyjne pojazdy to w większości samochody ze stajni Schuberta. Pierwszym rodzajem jest czteromiejscowy model Six. Wbrew pozorom, po dokładniejszym przyjrzeniu się, mundurowa wersja różni się od cywilnej nie tylko malowaniem, ale także kilkoma szczegółami, m. in.: lokalizacją klamek, zmienionymi otworami wentylacyjnymi komory silnika czy chłodnicą innego wzoru. Mimo wszystko, silnik pozostał taki sam. Nie łudźmy się, że ponad 3-litrowy motor generujący moc w granicach 46 koni mechanicznych przekazywaną na tylną oś poprzez trójstopniową skrzynię biegów pozwalający na osiągnięcie prędkości rzędu 100 km/h (katalogowo) to zwykła zabawka. Nic bardziej mylnego! Funkcjonariusze siedzący za kierownicami tych aut, jak i pozostałych, potrafią wykrzesać z nich moce i prędkości o wiele większe, niż te, podane przez producenta.

Drugim rodzajem jest seria dwu- i czterodrzwiowych samochodów Schuberta z dopiskiem Extra w nazwie modelu. Wersja ta nie odbiega niczym od aut jeżdżących normalnie po ulicy, poza dwoma czerwonymi światłami ostrzegawczymi umiejscowionymi tuż obok przedniej szyby, które migają w trakcie, gdy włączona jest syrena. Posiada ona bardziej aerodynamiczną sylwetkę oraz dynamiczny silnik potrafiący wykręcić z siebie katalogowe 85 koni mechanicznych oraz maksymalną prędkość w granicach 130 km/h.

Prawdziwym rarytasem i ówczesnym Porsche wśród policyjnych wozów jest potężny 230-konny Lassiter V16. Jak wskazuje logo na przednich drzwiach, ten ważący blisko 3 tony, kolos został przygotowany głównie do patrolowania dróg szybkiego ruchu, czyli terenów pozamiejskich. Dlaczego go tam nie spotykamy? Tego nie wie nikt…prawie - prócz twórców. Za to rzucić okiem na niego możemy podczas kilku misji oraz, jeśli ktoś ma farta, podczas swobodnej jazdy. Nawet nie mając go w zasięgu wzroku, poznasz go po charakterystycznie wyjącej syrenie.

Ciekawostką są telefony policyjne rozmieszczone w całym mieście, głównie na skrzyżowaniach, w postaci czerwonych skrzynek. To dzięki nim gliniarze powiadamiają swoich kolegów o tym, kogo mają poszukiwać i jak postępować.

Samochody 

Podczas przygody z Mafią, do naszej dyspozycji zostaje oddanych 60 wiernych replik samochodów z lat trzydziestych. Każdy samochód jest szczegółowo odwzorowany. Autorzy gry postarali się by wygląd, osiągi oraz model jazdy był jak najbliższy realizmowi.Za uszkodzenia realistyczne uszkodzenia samochodu odpowiada engine "LS3D Engine". To on odpowiada za wygląd stłuczonych szyb, podziurawioną i powyginana karoserię, czy olbrzymie problemy w czasie jazdy spowodowane przebita oponą. Owy engine spisuje się oszałamiająco dobrze. Czy może być coś trudniejszego od jazdy w nocy z potłuczonymi reflektorami, czy ucieczka przed konkurencyjną rodziną z przebitą oponą? Dodano również niezwykle interesującą opcję tankowania auta (w trybie wolna jazda za pieniądze). W mieście jest kilka stacji benzynowych. Podczas strzelanin, gdy jedna z kul przypadkowo trafi w nasz bak, poziom paliwa szybko spada, przez co zmuszeni jesteśmy do zatankowania lub zmienienia auta, co w owej sytuacji może być bardzo trudną rzeczą. Na poziom paliwa musimy również zwracać uwagę, gdy kradniemy kolejne samochody. W niektórych naszych zdobyczach, poziom paliwa jest wyjątkowo niski. Mój ukochany Pierce Arrow Silver

Muzyka w grze

Atmosferę w grze uzupełnia autentyczna muzyka z epoki oraz skomponowana (główny motyw) przez Vladimíra Šimůnka. Ścieżka dźwiękowa została nagrana z udziałem czterdziestu pięciu muzyków z Czeskiej Orkiestry Symfonicznej (Bohemia Symphonic Orchestra) a nagrania (np. Main ThemeEscalation czy Briefing – Conspiracy) dokonano w Studiu B Teatru Narodowego w Pradze.

Do każdej dzielnicy przypisany został określony podkład muzyczny, który gracz słyszy podczas poruszania się po niej w trybach Free Ride oraz Free Ride Extreme (muzyka nie działa na zasadzie radia i wyłączenie jej lub zmienienie jest niemożliwe). Ponadto, inne utwory ilustrują rozgrywkę w czasie wykonywania misji (ich wyłączenie również jest niemożliwe).

1. Duke Ellington The Mooche muzyka z Works Quarter
2. Django Reinhardt Cavalerie muzyka z Little Italy
3. The Mills Brothers Chinatown, My Chinatown muzyka z Chinatown
4. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Vendredi 13 muzyka z Down Town
5. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Echoes of France muzyka z Oakwood
6. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Minor Swing muzyka z New Ark
7. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Manoir des Mes Reves muzyka z Hoboken
8. The Mills Brothers Caravan muzyka z Oakhill
9. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Belleville muzyka z Central Island
10. Louis Prima I'm Living In A Great Big Way muzyka z okolic miasta
11. Lonnie Johnson Jet Black Blues muzyka z okolic miasta
12. Django Reinhardt Lentement Mademoiselle muzyka z okolic miasta
13. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Douce Ambiance muzyka z okolic miasta
14. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Oiseaux des Iles muzyka z okolic miasta
15. Lordz Of Brooklyn Where Do Gangsters Go (Lake Of Fire) podkład napisów finałowych
16. Latcho Drom La Verdine misje „Uciekinier” i „Szczęściarz”
17. Louis Jordan i jego Tympany Five You Run Your Mouth And I'll Run My Business misja „Świetny interes”
18. Django Reinhardt i Quintette du Hot Club de France Coucou misja "Wszystkiego najlepszego!”
19. The Mills Brothers Tiger Rag misja „Impreza koktajlowa”
20. The Mills Brothers Moanin' For You misja „Świetny interes”
21. The Mills Brothers You Rascal, You misje "Sarah”, "Wszystkiego najlepszego", "Bon Appetit!"
22. Louis Armstrong i Django Reinhardt I’m Not Rough misja "Lepiej do tego przywyknij"
23. Louis Prima Sing It Way Down Low misja „Omerta”
24. Django Reinhardt Rhythm Futur misja „Chwila relaksu”
25. The Mills Brothers Out For No Good misja „Kampania wyborcza”

Ciekawostki

W mieście można zobaczyć człowieka z głową psa. Nie wiadomo jednak, czy to błąd w teksturach, czy żart twórców gry. 

W zadaniu "Wszystkiego najlepszego!" Vincenzo ukrył broń dla Tommy'ego za spłuczką w okrętowej toalecie. Jest to nawiązanie do filmu "Ojciec chrzestny", w którym pistolet dla Michaela Corleone również został schowany w ubikacji - tyle, że rzecz działa się w restauracji. 

Hotel Corleone, który mieści się w Lost Heaven, został tak nazwany w hołdzie dla rodziny Corleone z filmu i powieści "Ojciec chrzestny" autorstwa Mario Puzo

Większość postaci z gry to odpowiedniki bohaterów filmu "Chłopcy z ferajny" (na przykład Thomas Angelo to odpowiednik Henry'ego Hilla). 

Nazwy niektórych pojazdów, które można prowadzić w trybie Jazdy Ekstremalnej, są nawiązaniami do postaci i wydarzeń ze świata muzyki - np. auto o nazwie "Bob Mylan" nawiązuje do Boba Dylana, a samochód "Flower-Power" do rewolucji hippisowskiej. 

Mężczyzna, który sprzedaje mafii Salieri whisky w misji "Świetny interes!", nazywa się William "Bill" Gates - tak samo jak założyciel firmy Microsoft. 

Szoferem, który zdradził Dona Salieri, był Carlo. Tak samo miał na imię gangster z filmu "Ojciec chrzestny", który zdradził i pomógł zabić Sonny'ego Corleone, ówczesnego dona rodziny. 

Nazwiska członków wyścigu, w którym bierze udział Tommy Angelo, to nazwiska znanych muzyków. Ci kierowcy to Chris Barnes (wokalista zespołów Cannibal Corpse i i Six Feet Under), Mark "Barney" Greenway (wokalista grupy Napalm Death), Page Hamilton z Helmet oraz Kirk Windstein z Crowbar.

W misji "Szczęściarz" w samochodzie-pułapce przeznaczonym dla Sergio Morello ginie jego dziewczyna. Jest to nawiązanie do filmu "Ojciec chrzestny", w którym w identyczny sposób śmierć ponosi żona Michaela Corleone. 

W trybie Jazdy Ekstremalnej w pobliżu tunelu kolejowego w dzielnicy Hoboken można znaleźć jaskinię, której wylot ma kształt głowy smoka. Da się do niej wejść przez ukryte drzwi w ścianie tunelu. Najpierw trzeba jednak wejść w interakcję z innymi drzwiami w witrynie jednego z niewielkich sklepów nieopodal.

W misji "Wszystkiego najlepszego!" Tommy może się upić lampką szampana w restauracji.

Jeśli Tommy strzeli w jedno z okienek wieżyczki znajdującej się obok mostu na Central Island, nieopodal pojawi się unikalny samochód - Bolt Thrower. 

Jeśli w trybie Swobodnej Jazdy Tommy wejdzie w interakcję z jednymi z drzwi w dzielnicy Works Quarter, zostaną odblokowane wszystkie opcje trybu Swobodnej Jazdy oraz tryb Jazdy Ekstremalnej. Aby to normalnie osiągnąć, trzeba ukończyć tryb fabularny gry. 

W wersji beta gry zwłoki Pauliego zostały znalezione na łóżku. Gangster zginął od strzału w głowę (prawdopodobnie z pistoletu) i był ubrany w zwykły szary garnitur. W ostatecznej wersji gry truchło Pauliego leżało na podłodze w przedpokoju i miało liczne rany od kul na plecach. Było ubrane w białą koszulę, a na łóżku znajdowała się kałuża krwi. 

W misji "Śmietanka na kawie" można zabić Ralpha, mechanika rodziny Salieri, bez żadnych konsekwencji - pozostali gangsterzy nie rzucą się na Tommy'ego. Nie trzeba nawet zaczynać zadania od nowa. To samo można zrobić z Luigim, teściem Angelo, który jest barmanem w restauracji Dona Salieri. 

W misji "Rutynowe Zadanie", w której musimy zebrać haracz a następnie zabić gangstera uciekającego samochodem, istnieje pewien skrót umożliwiający pominięcie strzelaniny i pościgu. W trzecim małym okienku na prawo od drzwi znajduje się człowiek, którego musimy zabić. Jest on za przenikalną teksturą, dlatego wycelowanie w odpowiedni punkt i oddanie kilku strzałów zakończy misję. 

 

Fotki z wersji alpha gry

Inny model Franka

Inny model Pauliego

W pełnej wersji tramwaje są czerwone

Pierwszy trailer Mafii jeszcze z wersji alpha

Tagi: mafia

Oceń notkę
+ +12 -

Życie bez muzyki byłoby pomyłką.
Oceń profil
+ +577 -
Maciej2801
Ranking: 3 Poziom: 97
PD: 111502
REPUTACJA: 135751