Czwarta faza PlayStation China Hero Project 2025

Czwarta faza PlayStation China Hero Project ogłoszona w Szanghaju przed targami ChinaJoy 2025 stanowi kolejny krok w inicjatywie Sony Interactive Entertainment rozpoczętej w 2016r.
PlayStation China Hero Project ma na celu wspieranie chińskich deweloperów gier w tworzeniu tytułów klasy premium na konsole PlayStation z myślą o globalnym rynku. Program od początku pomógł w realizacji ponad 20 gier. W nowej odsłonie stawia na większą skalę i ambitniejsze projekty odzwierciedlając dynamiczny wzrost chińskiego rynku gier, gdzie PlayStation 5 zyskało większą popularność niż PS4. Sony ogłosiło nowe strategiczne partnerstwa, które mają podnieść jakość wspieranych gier. Współpraca z Virtuos, renomowanym studiem specjalizującym się we współtworzeniu gier zapewni wsparcie w procesie deweloperskim. Firma RichTap dostarczy zaawansowane technologie haptic feedback, a PlayStation Studios Visual Arts wesprze w optymalizacji interfejsu użytkownika (UI) i doświadczenia użytkownika (UX). Te partnerstwa mają na celu nie tylko podniesienie standardów technicznych, ale także dostosowanie gier do międzynarodowych oczekiwań.
W ramach fazy czwartej potwierdzono dodatkowe finansowanie dla dwóch tytułów z trzeciej fazy programu:
Daba - Land of Water Scar od Dark Star
Exiledge od Enigmatrix
Oba projekty otrzymały pełne wsparcie wydawnicze Sony podobnie jak wcześniej Lost Soul Aside (premiera 29 sierpnia 2025 na PS5 i PC) oraz Convallaria. Dla przypomnienia poniżej dwa trailery.
Podczas konferencji zaprezentowano nowe zwiastuny.
Program China Hero Project nie ogranicza się do finansowania. Deweloperzy otrzymują dostęp do usług produkcyjnych, marketingowych oraz możliwości nawiązywania kontaktów z potencjalnymi inwestorami. Sony kładzie nacisk na selekcję projektów o wysokim potencjale, oceniając zaangażowanie zespołów, jakość designu gry, wizualną stronę, narrację oraz techniczne wykonanie. W trzeciej fazie zgłoszono ponad 100 projektów z czego 70–80 stanowiły gry akcji. Sony podkreśla, że nie preferuje konkretnych gatunków, a kluczowe jest dostarczanie angażujących doświadczeń. Dotychczasowe sukcesy programu obejmują takie tytuły jak np. F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch od TiGames, ANNO: Mutationem od Thinking Stars. Nie wszystkie projekty odniosły sukces. Boundary czy Pervader zostały anulowane, co podkreśla ryzyko związane z produkcją gier. Niemniej program przyczynia się do rozwoju chińskiego rynku konsolowego, który po zniesieniu zakazu sprzedaży konsol w 2014 roku dynamicznie rośnie. Faza czwarta otwiera nowe możliwości dla deweloperów z otwartym naborem zgłoszeń na projekty wyróżniające się innowacyjnością i jakością. Sony planuje pokazać więcej szczegółów w tym nowe zwiastuny i grywalne dema podczas ChinaJoy 2025 (odbywającego się w dniach 1–4 sierpnia 2025), gdzie PlayStation będzie miało okazały stand w przeciwieństwie do nieobecności na Gamescom. Inicjatywa ta, obok podobnego programu India Hero Project pokazuje zaangażowanie Sony w odkrywanie talentów w regionach o rosnącym znaczeniu dla branży gier i wprowadzania ich tytułów na globalną scenę.