The Art of #1 The Order 1886

BLOG
542V
The Art of #1 The Order 1886
Octavio | 08.02.2019, 01:05
Poniżej znajduje się treść dodana przez czytelnika PPE.pl w formie bloga.

Pierwszą i jedyną grą, która do tej pory zrobiła na mnie takie wrażenie pod względem oprawy graficznej, jest do dzisiaj The Order 1886. Pomyślałem sobie - "tak, w tym kierunku powinny podążać gry". Tak, są gry które są ładne, większe i o wiele bardziej rozbudowane, ale to The Order 1886 wyznacza kluczowy kierunek - REALIZM. 

Na tym blogu skupię się na grafice środowiskowej które wypada w niej najlepiej i jest największą zaletą produkcji. Gra ma też bardzo dobrą fizykę obiektów, gramaturę materiału, wizualizacje szkła, ognia świec i jego efekt mrużenia, efekty dymu, elektryczności, prochu, oświetlenie i masę różnych rzeczy które da się wychwycić podczas gry. Czy widzieliście w innej grze naczynie (w grze jest to srebrny czaj na herbatę) na którym w czasie rzeczywistym odbija się otoczenie. Podobny detal widziałem jeszcze w Gran Turismo Sport gdzie na guzikach czy innych elementach wewnątrz samochodu widać na chromowanych elementach odbijane elementy toru podczas jazdy.

To jak wypada grafika w tej grze pokazuje podsumowanie analizy technicznej Digital Foundry, gdzie o ile sam gameplay może budzić mieszane uczucia to o warstwie technicznej napisali:

Z drugiej strony, na płaszczyźnie technicznej mamy do czynienia z grą o naprawdę wyjątkowej oprawie. Skupiając się na ściśle wyreżyserowanym modelu rozgrywki twórcy otworzyli przed sobą furtkę do stworzenia najbardziej imponującej graficznie produkcji, jaką dotychczas widzieliśmy. Jakość oświetlenia i materiałów w dużym stopniu wpływa na odbiór gry, tworząc niezwykle realistyczną, niemal namacalną wizję świata.

Jak widać zamiast skupiać się na marnowaniu zasobów i wykorzystywaniu mocy do tak mało znaczących i widocznych technik, jak Ray Tracing czy Hairworks, już teraz można osiągnąć o wiele bardziej realistyczne rezultaty w grafice. I dlatego mnie śmieszy jaranie się takimi technikami które w obecnych grach nie będą widoczne, bo nikt nie tworzy gier pod tą technikę, a służą jako mało znaczący dodatek (Battlefield V). W Order jest na odwrót, cała grafika i zastosowane techniki od początku były tworzone z myślą wykorzystania ich w grze, jako PODSTAWA wyświetlanego obrazu. Jeszcze to, że nie powstała kontynuacja The Order 1886 to mnie nie dziwi, ale to, że nie powstała żadna gra na podstawie tego silnika w innej grze AAA jest dla mnie niepojęte. Być może już na PS5 zobaczymy jakiś niezapowiedziany tytuł na tym silniku. OBY. Jeśli ktoś jest zainteresowany tym w jaki sposób developerzy osiągneli efekt końcowy w swojej grze możemy zobaczyć oglądając film który opublikowali na Youtube: Animation of The Order: 1886 Przy tej okazji natknąłem się na inny film: ">Inside The History of Ready at Dawn Co się teraz dzieje z tym studiem, jak układa się im i czy w ogóle utrzymują jakieś kontakty z Sony, nie mam pojęcia.

Mało osób zdaje sobie sprawę że silnik tej gry został specjalnie dostosowany z myślą o wykorzystaniu całej dostępnej mocy PS4. Jeśli ktoś jest zainteresowany warstwą techniczną gry to zapraszam na Digitial Foundry Tutaj jednak skupimy się na pokazaniu warstwy wizualnej z innej strony. Zapraszam do galerii. Jeśli ktoś jest chętny do zobaczenia grafik w większej rozdzielczości to po prostu niech kliknie "zapisz grafikę jako" na swój komputer. Wszystkie grafiki są mojego autorstwa które wykonałem podczas gry. Gra ma bardzo dobry system Photo Mode. Ba! z wykonanymi w nim modyfikacjami można grać później w grze. Można np. wyłączyć efekt ziarna i zwężenia soczewki przez co cały widziany obraz jest bardziej wyrazisty. 

Jeśli miałbym pokazać jeden screen który definiuje grafikę w tej grze to niech będzie on jednocześnie pierwszym w galerii. Oczywiście zwróćcie uwagę że są to tylko zdjęcia i podczas gry wygląda to jeszcze lepiej. Jak widać usunąłem czarne pasy bo wygląda to dziwnie w galerii i zajmują one niepotrzebnie miejsce.

Oceń bloga:
16

Komentarze (19)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper